شناسهٔ خبر: 158351 - سرویس سیاست
منبع: فارس

مردم تهران فردا نشان می‌دهند که نظام را متعلق به خود می‌دانند

نوباوه// نماینده دوره نهم مجلس گفت: مردم تهران روز دوشنبه در اعتراض به اغتشاشات در صحنه حاضر می‌شوند تا نشان دهند که نظام و انقلاب را متعلق به خود می‌دانند.

به گزارش «نماینده»، بیژن نوباوه نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهپیمایی مردم تهران که روز دوشنبه در محکومیت سوءاستفاده آشوبگران از اعتراضات مردم به افزایش قیمت بنزین صورت خواهد گرفت، اظهار داشت:‌ ماندگاری انقلاب اسلامی طی 40 سال گذشته مرهون مردم است و اگر مردم نبودند، تاکنون صدها بار انقلاب ما را به یغما برده بودند و این همه دشمنی در طول تاریخ با این وسعت برای هیچ ملتی وجود نداشت و یقینا مردم صاحبان اصلی انقلاب‌اند.

وی ادامه داد: خوشبختانه مردم بسیار جلوتر از مسئولان حرکت می‌کنند و خودشان مسأله را خوب می دانند و مفهوم توطئه، حرکت اجتماعی و درخواست اجتماعی را به خوبی می دانند و آنجایی که دشمن می‌خواهد، سوءاستفاده کند را از یک درخواست اجتماعی و حق اجتماعی تشخیص می‌دهند.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ مردم روز دوشنبه وارد صحنه می‌شوند و الحمدالله طی چند روز گذشته که با بسیاری از دوستان صحبت می‌کردم، از این حرکت استقبال کرده‌اند و روز دوشنبه در راهپیمایی حضور خواهند داشت. مردم این حرکت را یک اقدام عاقلانه و ارزش بزرگی می‌دانند. شاید کمتر کشوری باشد که اینچنین ارزش‌هایی را در کشور داشته باشند.

وی بیان کرد: متأسفانه برخی از مسئولان از این ارزش‌های مردمی سوءاستفاده می کنند.آن چیزی که واقعا جواب خوبی و وفاداری مردم بوده تلاش مضاعف مسئولان نظام اسلامی است، یعنی شفافیت.

نوباوه اظهار داشت:‌ بسیاری از کشورهای اروپایی که حتی مردمشان وفاداری‌شان به نسبت مردم ما کمتر است، آن‌ها را در جریان تصمیماتشان می‌گذارند و حتی با آنها مشورت می‌کنند. امیدوارم این اتفاق اخیر درسی برای مسئولان باشد نه آنکه فراموش کنند.

وی بیان کرد:‌ مردم تهران روز دوشنبه در اعتراض به اغتشاشات در صحنه حاضر می‌شوند، چون نظام را متعلق به خود می‌دانند و خون فرزندانشان برای آبیاری درخت انقلاب ریخته شده است.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئولان به ویژه مسئولان اجرایی،‌قضایی و حتی مجلس باید با مردم روراست باشند که اگر این اتفاق نیفتد، حساسیت‌ها کاهش می‌یابد و این سرمایه بزرگ اجتماعی را از دست خواهیم داد.