شناسهٔ خبر: 158346 - سرویس مجلس
منبع: فارس

دستگاه‌ها گزارش جلوگیری از گرانی را به مجلس ارائه کنند

سیاوشی عضو فراکسیون امید مجلس گفت: هفته جاری در نخستین جلسه کاری مجلس دستگاه‌ها، گزارش خود درباره جلوگیری از افزایش قیمت کالاها و کرایه‌ها ارائه کنند.

به گزارش «نماینده»، طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، به دنبال اجرای طرح افزایش قیمت بنزین از سوی دولت اظهار داشت: افزایش قیمت بنزین که انجام شده است، اما اکنون باید ببینیم چگونه باید به طرز صحیح اجرا شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که این طرح باید اجرا شود و اجرا هم خواهد شد، اما بحث این است که در حال حاضر این طرح چگونه اجرا شود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به این سوال که عده‌ای نسبت به شیوه اجرای این طرح انتقاد دارند، راهکار را در چه می‌دانید، گفت:‌ اگر بخواهیم در مورد این صحبت کنیم، شاید 10 طرح فراکسیون امید، 10 طرح فراکسیون مستقلان و 10 طرح فراکسیون نمایندگان ولایی ارائه کردند، اما تمام شد؛ یعنی دیگر هر نوع انتقادی اکنون در این مرحله شاید تاثیری نداشته باشد.

سیاوشی تصریح کرد: اکنون در مرحله‌ای هستیم که پس از اینکه گفته شده است این طرح باید اجرا شود، باید دید چگونه اجرا شود.

وی همچنین یادآور شد: هفته جاری مجلس برقرار است و جلسه علنی خواهد داشت. آقای عارف هم چند روز گذشته نامه‌ای به رئیس مجلس داده که در آن درخواست کرده است جلسه‌ای با سران سه قوه برگزار شود که بسترهای اجرایی کاری که انجام شده فراهم شود که متاسفانه سختی‌های زیادی هم به مردم تحمیل کرده و ضمن آن کنترل قیمت شود.

عضو فراکسیون امید مجلس همچنین یادآور شد: قوه قضائیه اعلام کرده که ما به شدت بر قیمت کالاها نظارت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در کنار نظارت قوه قضائیه،‌ دستگاه‌ها و سازمان تعزیرات و سایر دستگاه‌های نظارتی مانند وزارت صمت و وزارت اقتصاد گزارش دهند که چگونه می‌خواهند تاثیر این افزایش قیمت بر کالاها را کنترل کنند؛‌ چراکه اکنون مردم گزارش می‌دهند بعد از افزایش قیمت بنزین، قیمت‌ها افزایش یافته است. البته سرعت این افزایش مانند دفعات قبل شدید نبود و تلاش بر این بوده که کنترل شود، اما در هر حال باید جلوی آن را گرفت.

سیاوشی در ادامه ابراز امیدواری کرد که هفته جاری در نخستین جلسه کاری مجلس دستگاه‌ها گزارش خود در خصوص جلوگیری از افزایش قیمت کالاها و کرایه‌ها ارائه کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مجلس از بعد نظارتی خود برای تسریع در جلوگیری از افزایش قیمت‌ها راهکار ویژه‌ای خواهد داشت یا خیر گفت:‌ قطعا همین طور خواهد بود. در کمیسیون اقتصادی هم کمیته‌ای تشکیل شده است. آقای لاریجانی هم ماموریت داد که این موضوع را پیگیری کنند. آقای عارف هم قبل از طرح این مباحث کمیته‌ای را در فراکسیون امید تشکیل داد که در جلسات آن از اساتید، کارشناسان و نمایندگان با جناح‌های مختلف حضور می‌یافتند و این کمیته در حال حاضر نیز در این راستا اقدامات لازم را انجام خواهد داد.