شناسهٔ خبر: 158345 - سرویس مجلس
منبع: فارس

اکبری: اشکالات طرح افزایش قیمت بنزین باید رفع شود

علی اکبری نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه دولت و دستگاه‌های نظارتی با نظارت بر بازار باید مانع افزایش قیمت‌ها به بهانه گرانی بنزین شوند گفت: باید پیش از افزایش قیمت بنزین زمینه‌سازی‌های لازم انجام و وجوه موردنظر به حساب مردم واریز می‌شد.

به گزارش «نماینده»، علی اکبری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین گفت: طرح افزایش قیمت بنزین در حوزه اجرا با شیوه مناسبی همراه نبود و مشکلاتی را به همراه داشت. 

وی افزود: روال گذشته بر این بود که هر ساله ما یک افزایش قیمتی در بنزین را شاهد بودیم و مردم نیز این روال را که هر سال یک درصد مشخص قیمت بنزین افزایش پیدا کند را پذیرفته بودند که این روش کنار گذاشته شد و ادامه داده نشد. 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در ادامه کار ما قانون هدفمندی یارانه‌ها را داشتیم که قیمت‌ حامل‌های انرژی به تدریج افزایش و یارانه‌های این بخش برای توسعه زیرساخت‌ها و تولید پرداخت یارانه نقدی هزینه شود که به درستی اجرا نشد.

اکبری خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه و در ماده 39 این قانون، مجدد به دولت اختیاراتی داده شد تا قیمت حامل‌های انرژی را به تدریج افزایش دهد و مکرراً پیشنهادات  پیرامون این موضوع مطرح شد و به نظر من مجلس و دولت می‌توانستند با همکاری یکدیگر کاری کنند تا قبل از اینکه اختیار از مجلس گرفته شود و در نشست سران سه قوه کار مصوب شود، اقدامات لازم را صورت داد.

وی افزود: حال که رهبر معظم انقلاب نیز مصوبه سران سه قوه را تأئید کرده‌اند، باید از آن تبعیت کرد و نمایندگان نیز به همین خاطر پیشنهادات خود را برای بازگشت قیمت بنزین به حالت سابق که با قید دوفوریت و سه فوریت به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شده بود پس گرفتند. 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح افزایش قیمت بنزین باید در ادامه کار باید کمک کنیم و اشکالات آن را رفع کنیم تا طرح به نحو بهتری اجرایی شود. 

اکبری با بیان اینکه باید نخبگان جامعه در جریان افزایش قیمت بنزین قرار می‌گرفتند، خاطرنشان کرد: باید زمینه‌سازی‌های لازم قبل از افزایش قیمت بنزین برای این موضوع انجام می‌شد و مبالغی هم که با عنوان یارانه‌ای هم که از محل درآمد حاصل در این بخش به مردم پرداخت می‌شود نیز باید قبل از این افزایش قیمت به حساب مردم واریز می‌شد تا هم‌زمان با افزایش قیمت بنزین امکان برداشت آن فراهم شود. 

وی در پایان گفت: نباید افزایش قیمت بنزین، بحث گرانی کالاها و اقلام ضروری مردم را به دنبال داشته باشد و دولت و دستگاه‌های نظارتی و سازمان بازرسی و ... باید نظارت‌های لازم را در این بخش داشته باشند و حتی باید در این زمینه از اتحادیه‌های صنفی نیز کمک گرفته شود.