شناسهٔ خبر: 158338 - سرویس مجلس
منبع: فارس

دولت از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها در بازار جلوگیری کند

حسینی عضو کمیسیون بودجه مجلس ، گفت: اینکه دولت اعلام کرده ما از هرگونه افزایش قیمت جلوگیری می‌کنیم یقینا باید بدانیم که شرایط در جامعه به گونه دیگری خواهد شد و اینکه بگوییم افزایش قیمتی در جامعه به دنبال گرانی بنزین نیست صحبتی غیرکارشناسی است.

به گزارش «نماینده» محمد حسینی نماینده مردم تفرش در مجلس شورای  اسلامی، با اشاره به افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین گفت: به هر حال این تصمیمی است که اتخاذ شده و ما هم لازم است که در این باره به دولت کمک کنیم.

وی افزود: نکته‌ای که در اینجا قابل ذکر است این است که این گرانی قیمت بنزین نباید باعث شود تا ما شاهد چند برابر شدن قیمت اجناس در بازار شویم و این افزایش زمینه‌ای را برای سوء استفاده برخی فرصت‌طلبان فراهم آورد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: نظارت بر قیمت کالاها در بازار و برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها کار بسیار سختی است چرا که بنزین یک کالای استراتژیک در کشور ما است و بر قیمت کالاها تاثیر می‌گذارد و وقتی یارانه‌ای را به اقشار ضعیف بعد از افزایش قیمت بنزین پرداخت می‌کنیم به معنای آن است که پذیرفته‌ایم که این گرانی بنزین تورم قابل ملاحظه‌ای را در کشور ایجاد خواهد کرد.  

حسینی خاطرنشان کرد: موضوع قیمت کالاها در بازار به دنبال گرانی بنزین در اتاق‌های فکر دولت مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد و تاثیر قیمت مناسبی که توسط کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی می‌شود در بازار ایجاد شود.  

وی افزود: اینکه بخواهیم بگویم اصلا افزایش قیمت نداریم یک صحبت غیرکارشناسی است و نظارت‌هایی که در کشور ما وجود د ارد پاسخگوی این نیاز نیست و حتی موجب نارضایتی بیشتر در جامعه نیز می‌شود.  

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: پیش‌بینی که ما در این زمینه برای بازار داریم یک افزایش قیمت ۶ تا ۷ درصدی را قیمت بنزین در بازار به همراه خواهد داشت و لذا می‌توان یک افزایش قیمت منطقی را برای تولیدکنندگان قرار داد و این افزایش قیمت را مبنا قرار دهیم و از این طریق بازار را کنترل کنیم.  

حسینی خاطرنشان کرد: اینکه دولت اعلام کرده ما از هرگونه افزایش قیمت جلوگیری می‌کنیم یقینا باید بدانیم که شرایط در جامعه به گونه دیگری خواهد شد.  

وی ا فزود: باید تصمیم عاقلانه و درستی در بحث قیمت کالاها در بازار گرفته شود و از برخورد دستوری با فضای بازار خودداری شود و چرا که  اگر بخواهیم دستوری با بحث قیمت کالاها در بازار داشته باشیم پس از گذشت یک مقطع کوتاه افزایش شدید قیمت‌ها در بازار را خواهیم داشت و در آن زمان مدیریت به مراتب سخت‌تر خواهد شد.  

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان گفت: پذیرش یک افزایش قیمت منطقی در جامعه عادی است به شرطی که این موضوع به طور دقیق روی کالاها اعمال شود و بیش از آن را اجازه ندهیم که اتفاق بیفتد.