شناسهٔ خبر: 158334 - سرویس مجلس
منبع: فارس

پاپی زاده: از درآمدهای کاهش فرار مالیاتی چتر حمایتی اقشار ضعیف را توسعه دهیم

پاپی زاده2 عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: توسعه چتر حمایتی اقشار ضعیف جامعه با استفاده از درآمدهای حاصل از ممانعت از فرار مالیاتی بهترین راهکار پشتیبانی از مردم بعد از گرانی بنزین است.

به گزارش «نماینده» عباس پاپی‌زاده عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، درباره لزوم حمایت دولت و مجلس از طبقه ضعیف جامعه بعد از گرانی اخیر بنزین گفت: باید بعد از شرایط اخیر که سران قوا به منظور گرانی بنزین در کشور به وجود آورده‌اند اقدامات لازم توسط دولت در لایحه بودجه سال آینده اتخاذ شود.

وی افزود: باید قوای مجریه و مقننه همراه یکدیگر کمبودهای موجود در زمینه ارتقا حمایت از مردم ضعیف و مستضعف جامعه در سال آینده به عمل آورند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: لزوم حمایت از مردم ضعیف جامعه و همچنین آن دسته از اقشار متوسط که در اثر گرانی اخیر بنزین دچار مشکلاتی شده یا خواهند شد، ‌بسیار ضروری است.

پاپی‌زاده گفت: اگر دولت بنای حذف یارانه افراد متمول و دهک‌های بالای جامعه را داشته باشد و اقدامات لازم برای خانوارهای متوسط به پایین جامعه در نظر بگیریم می‌توانیم وضعیت زندگی آنان را ارتقا دهیم.

وی خاطرنشان کرد: حذف یارانه ثروتمندان می‌تواند برای دولت درآمدزا باشد، به همین دلیل توصیه می‌کنم از محل این درآمدها برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه استفاده شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به فرار مالیاتی در کشورمان گفت: باید از طریق راه‌های گوناگون و همراهی و همکاری قوا و نهادهای نظامی و انتظامی مانع از این فرارها شویم، ضمن اینکه می‌توان به جای افزایش سهم مالیات جامعه مانع از فرارهای مالیاتی شده و درآمدهای حاصل از آن را میان فقرا و مستمندان و اقشار ضعیف جامعه توزیع کرد.

پاپی‌زاده تصریح کرد: توسعه چتر حمایتی اقشار ضعیف جامعه با استفاده از درآمدهای حاصل از ممانعت از فرار مالیاتی بهترین راهکار است.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی صرفه‌جویی تمام بخش‌های دولتی و حاکمیتی بسیار مهم است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: ۱۱۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه‌ای است که دولت برای سوخت کشور پرداخت می‌کند و کافی است که درصد کمی از این یارانه صرفه‌جویی شده و بتواند بین اقشار کم‌درآمد جامعه توزیع کند.