شناسهٔ خبر: 158281 - سرویس مجلس
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اعتراض باید در چارچوب و از راه قانونی باشد

پزشکیان نایب رئیس اول مجلس گفت: اعتراض باید در چارچوب باشد تا رنگ و لعاب دیگری به خود نگیرد.

به گزارش «نماینده»، مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس ،  با اشاره به برخی بداخلاقی‌های اخیر پیشامده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، گفت: دیکتاتور افرادی هستند که غیر از نظر و نگاه خودشان، سایر نگاه‌ها را نمی‌پذیرند و به افراد انگ ضد ولایت، ضد دولت یا خائن و جاسوس می‌چسبانند، ادبیات این اشخاص جای تأسف دارد.

او با بیان اینکه آیا افراد مخالف نظر این تعداد حق زندگی ندارند، تأکید کرد: قرار نیست همه مانند ما باشند اما در حال حاضر اگر افرادی مخالف نظر این عده رفتار کنند دیکتاتور، ضد ولایت، خائن و جاسوس شمرده می‌شوند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس بیان کرد: این ادبیات نادرستی است که درست کرده‌ایم، این نوع گفت‌وگو مناسب، شرعی و اخلاقی نیست و در قرآن آیات متعددی درباره اختلاف نظر وجود دارد و تأکید می‌کند که باید اختلاف میان طایفه‌ها اصلاح شود و اگر کسی جنگ کرد و زور گفت جلوی او ایستادگی کرد و اگر بازگشت با عدالت با آن شخص برخورد شود.

نایب رئیس  اول مجلس اظهار کرد:‌ قرآن تأکید دارد چه کسی گفته اگر کسی مانند شما فکر نکرد کافر است، این چه ادبیاتی است که در پیش گرفته‌ایم زیرا قرآن کریم، تأکید دارد کسی را مسخره نکنید، تهمت نزنید و به یکدیگر لقب ندهید، خداوند این کار را ظلم می‌داند.

پزشکیان گفت: دشمن می‌خواهد ما با یکدیگر درگیر شویم، انگ بزنیم و عیب درست کنیم در حالی که قرآن تأکید دارد این اقدامات ظلم است بنابراین چنین ادبیات و رفتاری درست نیست.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با تأکید بر اینکه نقد باید منصفانه باشد، افزود: می‌توان کار یا حرف مسئولی را قبول نداشت، اما نقد و اعتراض کرد، کسی هم اعلام نکرده اعتراض نکنید، اما اعتراض باید در چارچوب باشد تا رنگ و لعاب دیگری به خود نگیرد.

نایب رئیس اول مجلس ضمن تأکید بر اینکه هر کسی حق دارد، اعتراض کند، بیان کرد: باید اعتراض از راه منطقی و شایسته انسان توسعه یافته و از راه قانونی بیان شود، اما متأسفانه این موضوع را رعایت نمی‌کنیم و هنر نیست که تهمت بزنیم و انگ بچسبانیم.