شناسهٔ خبر: 158259 - سرویس مجلس
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

تدوین بودجه دو سالانه بلوفی بیش نیست/ دولت هزینه‌های جاری خود را کم کند

علیرضا سلیمی2 عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت:تدوین بودجه دو سالانه بلوفی بیش نیست، چرا که این اقدام در شرایط ثبات اقتصادی امکان پذیر است.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات، با اشاره به تدوین بودجه دو سالانه توسط دولت اظهار کرد: بهتر است که دولت به موازین بودجه یکساله عمل کند کند نه آنکه آن را به صورت دوسالانه تدوین کند چرا که سنگ بزرگ نشانه نزدن است.

او افزود: قرار بود که دولت طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب در ۴ ماه نخست سال به اصلاح ساختار بودجه بپردازد، اما تاکنون هیچ لایحه‌ای را در این خصوص به مجلس ارائه نداده است.

سلیمی تصریح کرد: بازار کشور ما آنقدر متغیر است که پیش‌بینی درآمد و هزینه‌های جاری برای دو سال به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست.

او ادامه داد: بودجه سال گذشته حدود ۶۳ درصد انحراف داشته و با این تفاسیر دولت با چه استدلالی می‌خواهد بودجه کشور را به صورت دوسالانه راهی مجلس کند.

سلیمی ادامه داد: دولت در بحث رتبه بندی معلمان، حذف یارانه دهک‌های بالا، و اشتغال که در بودجه سال ۹۸ پیش بینی شده بود هیچ اقدامی انجام نداده است، ممکن است دولت در روز ۱۵ آذر یک بودجه کلی را به مجلس بفرستد البته عمل به آن اهمیت بیشتری دارد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: تدوین بودجه دو سالانه بلوفی بیش نیست، چرا که این اقدام در شرایط ثبات اقتصادی امکان پذیر است و اگر می‌خواهد چشم انداز روشنی برای کشور تدبیر کند، بنابراین بهتر است که هزینه‌های جاری خود را کم کند و معتقدم که دولت باید رژیم بگیرد.