شناسهٔ خبر: 158240 - سرویس جامعه
منبع: فارس

عضو کمیسیون بهداشت مجلس: باید به نمکی به دلیل حذف رانت‌ها کمک کنیم

احمد همتی عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: تسویه حساب شخصی برخی نمایندگان با وزیر بهداشت درباره مخالفت با تغییر رشته دانشجویان اعضای فرزندان هیات علمی پذیرفتنی نیست و باید به او درباره حذف رانت‌ها کمک کنیم.

به گزارش «نماینده»، احمد همتی عضو کمیسیون بهداشت  و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: در کشور ما وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده و نظام جمهوری اسلامی تشکیل شد یکی از شعارهای مبنایی و اصلی نظام عدالت بود . 

وی افزود: اگر جایی در کشورمان بی‌عدالتی شود مردم از آن ناراحت شده و سرخورده خواهند شد ضمن اینکه بی‌اعتمادی عمومی نیز منجر به بروز تبعات فراوان برای نظام و کشور خواهد بود. 

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: همه مسئولان باید به منظور برقراری عدالت در کشور تلاش کنند.

همتی گفت: باید در دانشگاه‌ها پذیرش دانشجو را طوری مدیریت کنیم که این احساس که بی‌عدالتی حاکم شده و به دلیل روابط تعدادی دانشجو پذیرفته شده و یا رشته خود را تغییر می‌دهند بوجود نیاید. 

وی افزود:  دیوان عدالت اداری با رای صادره احکام مربوط به نقل و انتقال به دانشجویان غیرپزشکی به رشته‌های پزشکی را ملغی کرده و وزارت بهداشت و وزرات علوم هم در زمینه رانت ایجاد شده برای فرزندان اعضای هیات علمی  بسیار حساس هستند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: وقتی کسی در رشته دامپزشکی در دانشگاه پذیرفته شده است نباید به رشته پزشکی منتقل شده و در کنار دیگرانی که هیچ رابطه‌ای ندارند بنشیند و بر همین اساس هم سیاست وزارت بهداشت منطبق با بسط عدالت است. 

همتی گفت: نباید تصمیم‌گیری‌ها  و مکاتبات در بخش‌های اداری وزارت بهداشت و وزارت علوم منجر به آن شود که دانشجویان نتوانند تصمیم‌گیری مناسبی را گرفته و بر اقدامات آموزشی‌شان تاثیر منفی داشته باشد و آنها را به سمت بلاتکلیفی سوق دهند. 

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم جوانان و دانشجویان کشورمان برقراری عدالت آموزشی را به چشم ببینند تا آنها آسیب ندیده و مردم نسبت به بی‌عدالتی معترض نشوند. 

همتی خاطرنشان کرد: تسویه حساب شخصی برخی نمایندگان با سعید نمکی وزیر بهداشت در زمینه تغییر رشته برخی دانشجویان اعضای فرزندان هیات علمی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و نباید قانون گذشته را به وضعیت فعل مرتبط دانست. 

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: مطلع هستم که تصمیم وزیر بهداشت در این باره لغو کلیه احکام مربوط به رانت ایجاد شده برای اعضای هیات علمی است. لذا مقابله به مثل برخی نمایندگان با وزیر بهداشت به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. 

وی گفت: نمایندگان باید در حصول منافع ملی پیشرو و الگو باشند و زمانی که این منافع را به خطر ببینند باید در مقابل مخالفین آن ایستادگی کرده و از اجرای اقدامات خلاف قانون جلوگیری کنند. 

همتی گفت: نمایندگان مجلس بهتر است به دور از تسویه‌ حساب‌های سیاسی به کمک وزیر بهداشت آمده و او را در اجرای قانون کمک کنند.