شناسهٔ خبر: 158235 - سرویس سیاست
منبع: تسنیم

خضری: قانون شفاف برای نظارت بر پول‌های کثیف نداریم

خضری نماینده مردم پیرانشهر در مجلس از ارائه گزارشات از حوزه‌های انتخابیه مختلف درباره استفاده از پولهای کثیف به آیت الله رئیسی ، رئیس قوه قضائیه خبر داد.

به گزارش «نماینده»، رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مباحث مطرح شده مبنی بر وجود پول کثیف در انتخابات، گفت:اخباری وجود دارد که پیش از آغاز روند انتخابات در برخی از حوزه‌ها از پول های کثیف  برای حضور در مجلس استفاده شده است.

وی افزود: همین اخبار و اطلاعات موجود درباره استفاده از پول‌های کثیف می‌طلبد که شورای نگهبان و هیئت نظارت بر انتخابات و مجموع دستگاه‌های نظارتی موضوع هزینه کرد میلیاردی برخی از کاندیدها در حوزه های انتخابیه را رصد کنند و جلوی آن را بگیرند.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس تصریح کرد:کاندیدایی که با پول کثیف وارد مجلس می‌شود راهی جزء پیگیری فساد و رانت ندارد  که این مسئله شرایط کشور و نگاه جامعه به نماینده و مجلس را بدتر می‌کند.

خضری با تاکید بر اینکه در قانون انتخابات خلا قانونی در زمینه جلوگیری از هزینه کردهای سرسام‌آور در انتخابات نداریم، ادامه داد:در قانون انتخابات شفاف به این موضوع پرداخته شده است بنابراین دستگاه های نظارتی می‌توانند ورود کنند و با آن برخورد کنند؛  اما متاسفانه در حوزه نظارت و اجرا ضعیف عمل می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که در حوزه انتخابیه شما کاندیدایی بوده که بخواهد چنین پول‌هایی برای ورود به انتخابات هزینه کند، گفت:بله در حوزه انتخابیه بنده هم استفاده از پولهای کثیف توسط برخی از کاندیداها وجود دارد،؛ حتی  می‌توان گفت برخی از یک سال قبل با استفاده از پول‌های کثیف اقداماتی را انجام داده‌اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان داشت:برخی از کاندیداها با پول های کثیف مردم را تطمیع و بعضا تهدید می‌کنند. متاسفانه تطمیع و تهدید 2 ابزار بد و غیر اخلاقی است که در برخی از حوزه‌های انتخابیه استفاده می‌شود که به اعتقاد بنده لازم است دادستان به عنوان یکی از اعضای هیئت اجرایی انتخابات به این موضوع ورود کند.

خضری در پاسخ به این پرسش که آیا درباره پول‌های کثیف به رئیس قوه قضائیه گزارشاتی ارائه کرده‌اید، گفت: بله گزارشاتی در این زمینه از حوزه های مختلف به آقای رئیسی ارائه شده است و وی نیز به این موضوع ورود کرده است.

نماینده مردم پیرانشهر درمجلس در پاسخ به این پرسش که شما برای حضور در انتخابات چه میزان هزینه کرده‌اید اظهار داشت: برای حضور در انتخابات دوره نهم مجلس کمتر از 20 میلیون و در انتخابات مجلس دهم در حدود 90 میلیون تومان هزینه کرده‌ام.