شناسهٔ خبر: 158202 - سرویس اقتصاد
منبع: مهر

دولت با گران کردن بنزین می‌تواند به ۱۸ میلیون خانوار یارانه بدهد

علیرضابیگی43 نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه تنها راهکار تامین یارانه جدید برای ۱۸ میلیون خانوار افزایش قیمت بنزین است، گفت: دولت با این تصمیم ناچار می‌شود تمام پروژهای عمرانی را تعطیل کند.

به گزارش «نماینده»، احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، در خصوص جزئیات جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه غیرعلنی آقای لاریجانی رئیس مجلس وضعیت و چالش های درآمدها و هزینه‌های بودجه سال آینده را تشریح کرد.

وی افزود: لاریجانی در جلسه غیر علنی اعلام کرد دولت برای کمک به گردش معیشت مردم ناچار به توازن یارانه هاست؛ میزان بهره مندی فقرا و اغنیا از یارانه های غیرمستقیم ظالمانه است. طبق پیش بینی که از شرایط آینده داریم تجدید نظر در این قبیل پرداخت ها ضروری است که مستلزم تغییر قیمت‌ها خواهد بود که انتظار می‌رود نمایندگان با دولت همراهی کنند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: اظهارات رئیس جمهور در مورد پرداخت یارانه به ۱۸ میلیون خانوار مشکلات جدی را برای بودجه سال آینده ایجاد می‌کند و دولت ناچار به تعطیلی همه پروژه های عمرانی خواهد شد.

علیرضابیگی اضافه کرد: علاوه بر این با احتساب ۲۰ درصد افزایش حقوق کارمندان و اجرای این پیشنهاد جدید بودجه سال ۹۹ کسری جدی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تنها راهکار تامین یارانه جدید برای ۱۸ میلیون خانوار افزایش قیمت بنزین است، اظهار داشت: طبق قانون، دولت اختیار افزایش قیمت بنزین را دارد.

به گزارش مهر، چندی پیش مجلس شورای اسلامی در جلسه غیرعلنی در مورد یارانه‌های پنهان و با موضوع افزایش قیمت بنزین برگزار کرد و قرار بود وزرای اقتصادی دولت در این جلسه شرکت کنند اما هیچ یک در این جلسه حضور نیافتند که این موجب انتقاد جدی رئیس مجلس به دولت شد.