شناسهٔ خبر: 158141 - سرویس اقتصاد
منبع: مهر

احتمال ارجاع طرح تشکیل وزارت بازرگانی به مجمع تشخیص مصلحت

رضیان عضو کمیسیون صنایع مجلس از پافشاری این کمیسیون بر مصوبه تشکیل وزارت بازرگانی علی رغم ایراد شورای نگهبان خبر داد و گفت: در صورت موافقت صحن، این مصوبه به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع می شود.

به گزارش «نماینده»، عبدالله رضیان عضو کمیسیون صنایع مجلس، از پافشاری کمیسیون صنایع و معادن به طرح تشکیل وزارت تجارت و بازرگانی علیرغم ایراد شورای نگهبان خبر داد.

وی افزود: اعضای کمیسیون صنایع معتقدند با توجه به شرایط تحریم باید وزارتخانه مستقلی برای ساماندهی امر واردات و صادرات کشور تشکیل شود، به همین دلیل علیرغم ایراد شورای نگهبان بر لزوم تصویب این طرح، تأکید داشتند در صورت موافقت صحن علنی مجلس شورای اسلامی این طرح جهت تصمیم گیری نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وزارت صنعت باید بر حل مشکلات صنایع کشور از جمله صنعت خودروسازی تمرکز کند، گفت: وزارت صنعت باید برای صنعت خودرو فکر اساسی کند که البته برخی مشکلات این صنعت از حوزه اختیارات این وزارتخانه بیرون است.

رضیان گفت: شورای هماهنگی سران قوا باید فکر اساسی برای صنعت خودرو کند و واردات برخی خودروها آزاد شود تا رقابت بین خودروسازان داخلی و خارجی برای افزایش کیفیت خودروهای داخلی افزایش یابد.