شناسهٔ خبر: 158049 - سرویس مجلس
منبع: ایسنا

ابوترابی: برگزاری انتخابات الکترونیکی دقت و سرعت فرآیند انتخابات را افزایش می‌دهد

ابوترابی یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی با تاکید بر اینکه «زیرساخت‌ها برای برگزاری انتخابات الکترونیکی فراهم است»، گفت: از نظر بنده انتخابات مجلس و شوراها که تعداد کاندیداها بسیار بالاست و شمارش آرا سخت‌تر است، باید به صورت الکترونیکی برگزار شود.

به گزارش «نماینده» ابوالفضل ابوترابی، درباره مزایای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی، بیان کرد: برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی از چند بعد حائز اهمیت است در گام اول هزینه های انتخاباتی کاهش می یابد و از سوی دیگر دقت و سرعت عمل فرآیند انتخابات افزایش می یابد.

وی در ادامه اظهار کرد: اما این نوع برگزاری انتخابات، دارای یک عیب بزرگ است و آن دغدغه دست‌کاری است که می‌تواند اعتماد مردم را سلب کند. به روش سنتی از آنجا که آرا بر روی کاغذ ثبت می‌شود و نمایندگان کاندیداها بر صندوق های رای و در حین شمارش آرا نیز حضور دارند، مردم اعتماد بیشتری دارند.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس با بیان اینکه «اما به طور کلی انتخابات الکترونیکی دقت و سرعت را بالا می برد»، ‌ تصریح کرد: از نظر بنده در انتخابات مجلس و شوراها که تعداد کاندیداها بسیار بالاست و شمارش آرا به صورت دستی طول می کشد، باید انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود اما در انتخابات خبرگان رهبری و ریاست جمهوری بهتر است به روش سنتی عمل کنیم تا دیگر جای حرفی باقی نماند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در ادامه با تاکید بر اینکه «ان‌شاءالله اگر با برنامه ریزی بتوانیم انتخابات سال جاری مجلس را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم دقت و سرعت در فرآیند انتخابات افزایش می یابد» خاطرنشان کرد: در بحث انتخابات بخش احراز هویت که یکی از حلقه های مهم انتخابات است تماما به صورت الکترونیکی انجام می شود.