شناسهٔ خبر: 158011 - سرویس مجلس
منبع: فارس

دولت اگر به‌جای برجام و FATF بر مشکلات معیشتی متمرکز می‌شد، وضع بهتری داشتیم

مجید ناصری نژاد عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: اگر دولت یک‌سوم توانی را که برای برجام و FATF صرف کرده، برای حل مشکلات معیشتی مردم هزینه می‌کرد، الان گشایش‌های زیادی در امور زندگی و معیشت مردم ایجاد شده بود.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام مجید ناصری‌نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهارنظر معاون اول رئیس‌جمهور در نقل قول از رهبر انقلاب مبنی بر تأیید لوایح مرتبط با اف‌ای‌تی‌اف از ایشان گفت: مسئولین دولتی فشارهایی را به ارکان مختلف نظام وارد کردند تا برجام و بعد از آن لوایح اف‌ای تی‌اف در کشور تأیید و تصویب شود.  

وی افزود:‌ این فشارها و اصرارها برای چیست؟ ‌ وقتی که ما نتیجه‌ای از برجام نگرفتیم، این همه اصرار برای تصویب و اجرای لوایح مرتبط با اف‌ای‌تی‌اف توسط مسئولین دولتی چیست؟ و از سوی دیگر، پرواضح است که طرف مقابل ما یعنی آمریکا و غرب به هیچ‌یک از تعهداتشان پایبند نیستند.  

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: این تلاش دولت برای تصویب لوایح اف‌ای‌تی‌اف تلاش بیهوده‌ای است، چرا که رهبری و مجموعه نظام و مردم، دیگر به این توافقات و تعهدات و کنوانسیون‌ها اعتمادی ندارند و از سوی دیگر، طرف مقابل ما در این ماجرا نیز به تعهداتش پایبند نیست و نتیجه‌ای از این تعهدات عاید ما نمی‌شود.  

ناصری‌نژاد خاطرنشان کرد:‌ این تلاش‌های دولت برای تصویب لوایح ای‌اف‌تی‌اف اقدامات بیهوده‌ای است و فقط انرژی کشور را صرف مسائل حاشیه‌ای می‌کند.  

وی افزود: موضوع اساسی و مهم کشور توجه به مسائل معیشتی مردم است و اگر دولت یک‌سوم توانی را که برای برجام و لوایح اف‌ای‌تی‌اف هزینه می‌کند، برای حل مشکلاتی معیشتی مردم صرف می‌کرد، پیشرفت‌های زیادی حاصل می‌شد و راهگشاتر بود.  

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در اظهارنظر خود عنوان کرده بود که رهبر معظم انقلاب، لوایح مرتبط با اف‌ای‌تی‌اف را تأیید کرده‌اند.