شناسهٔ خبر: 157992 - سرویس مجلس
منبع: فارس

دولت به سرابی با عنوان لوایح مرتبط با FATF روی آورده است

لاله افتخاری// نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی گفت: دولت خودش را به سراب برجام وصل کرد که در نهایت به قول خودشان هیچ آورده‌ای نداشت و امروز مجددا به سراب دومی به نام لوایح مرتبط با FATF،‌ روی آورده است.

لاله افتخاری نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی،‌ با اشاره به تلاش دولت برای تصویب لوایح مرتبط با FATF،‌ اظهار داشت: متأسفانه دولت در چند سال اول کار خود به جای آنکه به رفع مشکلات مردم، اولویت بندی کارها و زمینه سازی برای حل این مشکلات بپردازد،‌ خودش را به سراب برجام وصل کرد که در نهایت به قول خودشان هیچ آورده ای نداشت.

وی ادامه داد:امروز مجددا متأسفانه به سراب دومی به نام لوایح مرتبط با FATF،‌ روی آورده است. بنظر می رسد این لوایح هیچ خاصیتی در برنخواهد داشت. پرداختن به این لوایح، عدم توجه به ضرورت ها، عدم توجه به پیمان شکنی دشمن، عدم توجه به تابع خواسته بیگانگان تا چه زمانی باید ادامه داشته باشد. آخر خط کجاست و به کجا خواهد انجامید و کی دشمن از ما راضی خواهد شد؟ ما این خطاها را مجددا تکرار می کنیم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار می رود که دیدگاه های صاحب نظران بی طرف و در عین حال صاحب رأی مطرح شود و این گروه بیایند لوایح مرتبط با FATF را مورد نقد و بررسی قرار بدهد، بدون آنکه برچسبی به کسی بزند و در نهایت نتایج را در معرض اطلاع عموم مردم قرار بگیرد.

وی بیان کرد: در دوره ای که انرژی هسته ای کشور باید پیشرفت می کرد، مردم به گونه ای آگاه شده بودند که حتی یک بچه روستایی آن را حق مسلم می دانست. باید مردم را از دستاوردهای اقدامات انجام شده آگاه کرد. همچنین به مردم اطلاعاتی را باید ارائه کرد تا در جریان تبعات پیوستن به این معاهدات قرار بگیرند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آگاه سازی مردم در خصوص لوایح مربوط به FATF باید به عنوان گفتمان عمومی قرار بگیرد، نه آنکه دولت به تنهایی تصمیم بگیرد و یا با فشار آوردن و همکاری و هم صدا شدن با مجلس، این معاهدات را محقق کند.

افتخاری اظهار  داشت:‌ تا کنون ما نتیجه مثبتی از عملکرد بین المللی دولت شاهد نبودیم و دشمن تنها طمعش را نسبت به ما بیشتر کرده است به گونه ای که مطالباتش افزایش یافته و باج گرفتن و مطالبه کردن را حق مسلم خود می داند. در نهایت اینکه تا کنون هیچ دستاوردی را از این موضوعات شاهد نبودیم.