شناسهٔ خبر: 157990 - سرویس مجلس
منبع: فارس

وقتی بانک‌ها تحریم هستند، عدم تصویب FATF می‌خواهد چه مشکلی ایجاد کند

حسینعلی شهریاری نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی که سیستم بانکی تحریم است عدم تصویب FATF چه مشکلی دیگری می‌خواهد به وجود بیاورد.

به گزارش «نماینده»،حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به اظهارات اخیر معاون اول رئیس جمهور مبنی بر تایید لوایح FATF از سوی مقام معظم رهبری گفت: متاسفانه دولتمردان ما در پیشبرد امور مملکت مشکل دارند و وعده‌هایی که داده‌اند عملیاتی نشده و می‌خواهند به گونه‌ای مشکلاتشان و گرفتاری‌هایی که برای مردم بوجود آوردند را به مقام معظم رهبری و به نهادها و دستگاه‌های دیگر ارتباط دهند و افراد و نهادهای دیگر را مقصر قلمداد کنند. 

وی افزود: هر وقت مسئولین دولتی توانستند با برجام مشکلات مردم را حل کنند با لوایح FATF هم خواهند توانست مشکلات را مرتفع کنند. 

نماینده مردم زاهدان در مجلس اظهار داشت: به نظر من این قبیل اظهارنظرهای مقامات دولتی از جمله اظهارات اخیر آقای جهانگیری نوعی فرار به جلو و فرافکنی است و البته مردم هم دولتمردان را شناخته‌اند. 

شهریاری خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی هم باید تذکرات لازم را به آقایان بدهند چرا که مطرح کردن اینگونه مسائل باعث سردرگمی یک عده افرادی که ممکن است از مسائل اطلاع نداشته باشند می‌شود. 

وی افزود: من به این آقایان توصیه می‌کنم که سرشان را پایین بیندازند و تا جایی که می‌توانند کارهایشان را انجام دهند و به جای این حرف‌ها از مردم معذرت‌خواهی کنند و در پیشگاه پروردگار باید به خاطر این همه وعده و وعیدی که داده‌اند و هیچکدام عملیاتی نشد توبه کنند. 

نماینده مردم زاهدان در مجلس اظهار داشت: نشان‌های عالی که به تیم هسته‌ای دادند و جمعیتی که برای استقبال از تیم هسته‌ای به فرودگاه بردند و مسائلی که در رابطه با برجام مطرح کردند که از فردا چنین و چنان خواهد شد و حل مشکلات اقتصادی را به برجام گره زده بودند هیچیک از وعده‌هایشان محقق نشد. 

شهریاری خاطرنشان کرد: مگر ما امروز بانک‌هایمان تحریم نیستند، مگر بانک مرکزی ما را آمریکا تحریم نکرده است، مگر ما امروز مبادلات بانکی داریم که اگر لوایح FATF را تصویب و اجرا نکنیم مشکل برای ما بوجود می‌آید؛ وقتی که سیستم بانکی تحریم است چه مشکلی دیگری می‌خواهد آن را تهدید کند.  دشمن همه فشارها و تحریم‌ها را بر علیه ملت ایران تحمیل کرده است. 

نماینده مردم زاهدان در مجلس در پایان گفت: این آقایان می‌خواهند ملت ایران را به سه کنجی ببرند تا ملت ایران دست تسلیم را بالا بیاورد اما ملت ایران زیر بار این حرف‌ها نخواهد رفت؛  البته تلاش‌های مزبوحانه‌ آنها هیچ نتیجه‌ای را در بر نخواهد داشت.