شناسهٔ خبر: 157978 - سرویس مجلس

اصغر مسعودی در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده»:

مجلس نباید در زد و بندهای سیاسی تسلیم شود/ نمایندگان باید خود را در معرض نقد مردم قرار دهند

مسعودی/1 عضو کمیسیون فرهنگی گفت: مجلس نباید در زد و بندهای سیاسی تسلیم شود و باید منافع مردم، نظام و حکومت را فراتر از منافع شخصی بداند، اگر نگاه انقلابی داشته باشیم خیلی از مشکلات کشور و مردم حل می‌شود.

اصغر مسعودی نماینده مردم نی‌ریز و استهبان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در حاشیه بازدید از تحریریه نماینده در پاسخ به پرسشی درباره عملکرد مجلس دهم، اظهار داشت: نقدها و ایرادهایی در دولت و مجلس وجود دارد که یک بخش از این اشکالات به مجلس برمیگردد، اما بخش دیگر هم مربوط به ساختار دولت است. البته اگر بخواهیم عملکرد مجلس را ارزیابی کنیم باید شرایط کشور را هم در نظر بگیریم.

وی گفت: با توجه به مشکلاتی که به‌واسطه تحریم‌ها برای کشور بوجود آمد، مجلس تلاش‌های زیادی انجام داد تا مشکلات کشور را کم کند و علیرغم تخریب‌هایی که در دستور کار بود و نگاه تخریبی که به سمت مجلس است، در بعضی مواقع مانع این می‌شود که مجلس کار خود را به درستی انجام دهد. هر چند که نمایندگان و مجلس هم گاهی اوقات بهانه را به دست افراد می‌دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با توجه به بعد نظارتی که مجلس میتواند داشته باشد، گفت: مجلس باید در بعد نظارتی بسیار قوی کار کند. اگر دولت و مجلس بتوانند به کمک هم بعد نظارتی را تقویت کنند و در هر دستگاهی حراست را تقویت کنند، شاید دیگر شاهد فساد در دستگاه‌ها و دولت نباشیم و این میتواند یکی از مشکلات کشور را حل کند.

وی با بیان اینکه نقش مجلس در کشور بسیار مهم تصریح کرد: مجلس نباید در زد و بندهای سیاسی تسلیم شود و باید منافع مردم، نظام و حکومت را فراتر از منافع شخصی بداند، اگر نگاه انقلابی داشته باشیم خیلی از مشکلات کشور و مردم حل می‌شود.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان اذعان کرد: ایران دارای منابع غنی بسیاری است اما متأسفانه مشکلات اخیری که برای کشور به وجود آمده است دست‌به‌دست هم داده است که نتوانیم آن‌طور که بایدوشاید از این منابع به‌درستی استفاده کنیم و عملکردمان آن‌طور که باید نیست.

مسعودی ادامه داد: همه ما مدعی هستیم که مسلمان و حسینی هستیم اما رفتارهایی که از ما سر می‌زند با افکار و عقاید ما سنخیت ندارد و این عدم سنخیت یک مشکل بزرگ برای کشور است.

وی با اشاره به شعار تکریم ارباب‌رجوع در ادارات گفت: ادارات ما علیرغم این‌که شعار می‌دهند تکریم ارباب‌رجوع را ارج می‌نهند، اما در بطن کار این‌طور به نظر نمی‌رسد و کارگزارانی که مکلف به تکریم ارباب‌رجوع هستند اما آن‌ها خود را ارباب می‌دانند و همین‌که گاهاً مردم پاسخ خود را از اداره مربوطه نمی‌گیرند مشخص است که ارباب کیست، نه‌تنها تکریم نمی‌شوند بلکه ارباب‌رجوع بدون تکریم مرجوع می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص وجدان کاری تصریح کرد: مجلس به‌عنوان یک قوه مهم و تأثیرگذار در کشور در همه نهادها، دستگاه‌ها و جریانات باید فرهنگ‌سازی کند و وجدان کاری داشته باشیم؛ ولی آن‌طور که بایدوشاید به آن عمل‌نکرده‌ایم. به‌عنوان‌مثال اربعین را در نظر بگیرید، نزدیک به ۲۰ میلیون نفر به زیارت می‌روند و همه در آرامش هستند و مشکلی پیش نمی‌آید، دلیلش این است افرادی که در این مسیر کاری انجام می‌دهند، خالصانه کار می‌کنند و کسی سر دیگری را کلاه نمی‌گذارد؛ ما به‌راحتی می‌توانیم بسیاری از مشکلات کشور را حل کنیم اگر آن انگیزه و وجدان کاری و نگاه جهادی، انقلابی باشد.

وی با انتقاد از وزارت ارتباطات ادامه داد: خدمات اینترنت را در کشور دیگر در مسیرهای اربعین به‌راحتی می‌توانند ارائه دهند، اما متأسفانه نمی‌توانند حتی مشکلات گیرنده‌های تلویزیونی در مناطقی از ایران را حل کنند و آن مناطق مجبور به استفاده از ماهواره می‌شوند.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس با انتقاد از اینکه از منابع و معادن که در کشور وجود دارد به‌درستی بهره نمی‌بریم گفت: در حوزه انتخابیه بنده معادن غنی سنگ وجود دارد ولی متأسفانه از آن بهره‌ای نمی‌بریم، اما چینی‌ها این سنگ‌های خام را از معادن ما خریداری می‌کنند و در همان مسیر حرکت به سمت چین فرآوری می‌شود؛ در واقع ما به‌راحتی همه منابع خود را به باد می‌دهیم.

مسعودی ادامه داد: برای پایداری نظام باید روی عدالت تأکید کنیم؛ چیزی که متأسفانه به آن توجهی نمی‌شود و دغدغه‌های مقام معظم رهبری جدی گرفته نمی‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی افزود: ما ۸۰ درصد کاغذهای مصرفی خود را وارد می‌کنیم درحالی‌که می‌توانیم از ظرفیت تولید کاغذ در کشور استفاده کنیم. وقتی در کشورمان سنگ چینی داریم که پودر آن کربنات کلسیم است و می‌توانیم از آن کاغذ سبز تولید کنیم. با توجه به اینکه ظرفیت تولید کاغذ از سنگ را داریم که هم می‌تواند هزاران شغل ایجاد کند و هم وابستگی ما به خارج را از بین ببرد ولی متأسفانه از این ظرفیت‌ها استفاده نمی‌کنیم درحالی‌که ما یک کشور ثروتمند هستیم.

وی با انتقاد از اینکه کاری برای فرهنگ‌سازی سرمایه‌گذاری انجام نمی‌دهیم گفت: چرا ما فرهنگ‌سازی نمی‌کنیم که سرمایه‌گذاران ما در ایران و یا جزیره کیش سرمایه‌گذاری کنند و در کشورهای منطقه مثل ترکیه یا امارات سرمایه‌گذاری نکنند! چرا کیش را همانند کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نکنیم؟ متأسفانه علیرغم شعارهایی که می‌دهیم کاری انجام نمی‌دهیم این‌طور نباشد که شعار دهیم ولی خودمان عملاً کاری انجام ندهیم.

عضو کمیسیون فرهنگی با توجه به نقش فضای مجازی اظهار کرد: فضای مجازی هم یک فرصت و هم یک تهدید بسیار بزرگ است؛ گاهی اوقات واقعیت‌ها در فضای مجازی قلب می‌شود و ممکن است یک عمل درست و نادرستی در هم قلب شود که نمی‌شود یک نتیجه‌گیری درست از آن عمل گرفت؛ اما ما باید خود را معرض نقد مردم قرار بدهیم این نقد برای خود نماینده‌ها هم مفید است.