شناسهٔ خبر: 157950 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

نماینده اصلاح‌طلب مجلس: مردم در انتخابات پیش‌رو لیستی رای نمی‌دهند

حسین زاده عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: مردم در انتخابات پیش‌رو؛ مردم به صورت لیستی رای نخواهند داد و افراد را از لیست‌های که ارائه می‌شود به صورت گزینشی و براساس کارنامه و عملکردشان انتخاب خواهند کرد.

به گزارش «نماینده» عبدالکریم حسین‌زاده عضو فراکسیون امید(اصلاح‌طلبان)   مجلس شورای اسلامی، درباره استراتژی و راهبرد رقابت‌های انتخاباتی برای تشکیل مجلس کارآمد از سوی جریان‌ها و گروه‌های سیاسی، گفت: به نظر بنده آنچه که برای اصلاح‌طلبان و اصولگرایان تاریخ مصرفش به پایان رسیده است، بحث ایده است.

وی با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته اصلاح‌طلبان و اصولگرایان با ایده مردم را به پای صندوق رای آورده‌اند، ادامه داد: امروز مردم از جناح‌های سیاسی عملکرد و کارکرد می خواهند، هر گروه یا فردی امروز توان و کارکرد بالاتری در عملیاتی کردن مطالبات مردم  را داشته باشد قطعاً در انتخابات پیش‌رو موفق خواهند شد.

نماینده مردم نقده در مجلس تصریح کرد: مردم دیگر به این اطمینان نمی‌کنند که گروه‌های سیاسی در شرایط فعلی چه می‌گویند بلکه به این توجه می‌کنند که در گذشته این گروه‌ها چه عملکردی داشته‌اند، آیا می‌توانند بر اساس عملکردها باردیگر به این گروه‌ها اتکا کنند یا خیر؟

عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اضافه کرد: مردم در انتخابات پیش‌رو براساس شعارها به جریانات و افراد رای نخواهند داد و قطعاً به کارنامه و عملکرد و راهکارهای که برای مشکلات فعلی کشور ارائه خواهد شد رای می‌دهند.

حسین‌زاده با بیان اینکه انتخابات پیش‌رو دوره ایده‌آل‌گرایی و ایده‌گرایی نیست، اظهار داشت:این اعتقاد بنده به این دلیل  است که چند گپ در جامعه رخ داده است، یک گپ فاصله مطالبات مردم با خواسته‌های روزمره آنها است، امروز مطالبات مردم جلوتر از خودشان حرکت می‌کند و دومین گپ حاصله از میزان تفاوت توسعه یافتگی کشورهای دیگر با کشور خودمان است، گروه‌های سیاسی به هر میزان هم شعار بدهند مردم می‌خواهند این دو گپ از بین برود.

وی ادامه داد: وقتی هر جریانی نتواند برای از بین رفتن این گپ‌ها برنامه‌ای ارائه کند و تنها شعارهای ایده‌آل‌گرایانه مطرح کند قطعاً مورد اقبال مردم قرار نخواهند گرفت.

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: به اعتقاد بنده مردم در انتخابات پیش‌رو مردم  به صورت لیستی رای نخواهند داد و افراد را از لیست‌های که ارائه می‌شود به صورت گزینشی و براساس کارنامه و عملکردشان انتخاب خواهند کرد.