شناسهٔ خبر: 157939 - سرویس مجلس
منبع: مهر

پرداخت یارانه به همه مردم از ابتدا غلط بود

انارکی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نحوه توزیع یارانه‌ نقدی از ابتدا درست نبود چرا که نباید به همه مردم پرداخت می‌شد.

به گزارش «نماینده»، احمد انارکی محمدی،  درباره حذف یارانه ثروتمندان، گفت: حذف سه دهک پردرآمد جامعه مصوبه مجلس شورای اسلامی است و دولت باید این قانون را به درستی اجرا کند.

وی با بیان اینکه توزیع یارانه بین همه مردم مشکلاتی را ایجاد کرده است، افزود: بعضاً برخی افراد تصور می‌کنند که اگر یارانه‌ آنان قطع شود، حقشان پایمال می‌شود اما این در حالی است که از اساس یارانه را باید فقط به کم درآمدها و اقشار ضعیف جامعه پرداخت کرد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: متاسفانه نحوه توزیع یارانه‌ نقدی از ابتدا درست نبود چرا که نباید به همه مردم پرداخت می‌شد.

انارکی‌محمدی با اشاره به اینکه مجلس دولت را مکلف به حذف یارانه ثروتمندان کرده است، گفت: مجلس در این باره قانون وضع کرده است و دولت باید با شناسایی اقشار پردرآمد به اجرای قانون کمک کند.

وی افزود: در صورت حذف یارانه پردرآمدها، مبالغ هنگفتی به سیستم بودجه‌ای کشور باز می‌گردد و می‌توان این منابع را بین اقشار ضعیف جامعه توزیع کرد اما باید در شناسایی ثروتمندان دقت لازم صورت گیرد تا یارانه فردی به ناحق حذف نشود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید مکانیزم دقیقی لحاظ شود تا منابع حاصل از حذف یارانه نقدی دهک‌های ثروتمند جامعه صرف افزایش یارانه نیازمندان و اشتغالزایی شود.