شناسهٔ خبر: 157916 - سرویس جامعه
منبع: فارس

اتحاد مسلمانان در راهپیمایی اربعین به همه حوزه‌ها تسرّی یابد

عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: وحدت مسلمانان در راهپیمایی اربعین باید به بخش‌های دیگر از جمله حوزه اقتصادی تسری پیدا کند.

به گزارش «نماینده»، عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین،‌گفت: این راهپیمایی عظیم که بیش از 20 میلیون نفر از کشورهای مختلف در آن شرکت کردند در واقع یک نمایش قدرت در برابر دشمنان اسلام و استکبار جهانی به شمار می‌رود. 

وی افزود: دشمنان اسلام از این وحدت و انسجام مسلمانان وحشت دارند و همواره سعی دارند تا با ترفندهای مختلف این حضور پرشور را کمرنگ کنند و از جمله وهابیت که زیارت قبور و اماکن مقدس را با فتواهایشان مجاز نمی‌شمارند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: همانطور که گفتم بیش از 20 میلیون نفر از کشورهای مختلف در راهپیمایی اربعین امسال حضور پیدا کردند که این جمعیت حدود 10 برابر جمعیت شرکت‌کنندگان در مناسک حج است و با وجود این حضور عظیم در راهپیمایی اربعین دیدیم که هیچ خطری جان شرکت‌کنندگان را تهدید نکرد و همه در امنیت کامل در این مراسم شرکت کردند. 

عزیزی خاطرنشان کرد:  یکی دیگر از نقاط مثبت راهپیمایی اربعین، مردمی بودن آن است و مردم بدون دخالت حکومت‌ها به صورت خودجوش خود این راهپیمایی را مدیریت و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند و این حرکت یک حرکت کاملاً خودجوش مردمی است و هیچ اجبار و تکلیفی برای حضور در آن ندارد. 

وی افزود: این انسجام و وحدت باید در ابعاد دیگر نیز نمود پیدا کند و ما در عرصه‌های مختلف شاهد وحدت و اتحاد مسلمانان در برابر دشمنان باشیم. 

 رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت: به عنوان مثال مسلمانان باید در حوزه‌های اقتصادی با در پیش گرفتن یک سازوکار واحد به یک وحدت، همبستگی و انسجام برسند تا با این قدرت در حوزه اقتصادی که یک عرصه مهم در جهان امروز مانع از نفوذ دشمنان و استکبار جهانی در کشورهای خود شوند.