شناسهٔ خبر: 157865 - سرویس پارلمان شهری
منبع: فارس

ضدفرهنگی‌ترین تصمیم کمیسیون برنامه و بودجه شورا

حجت نظری عضو شورای شهر تهران با اشاره به کاهش بودجه فرهنگی و اجتماعی شهر تهران برای سال آینده گفت: این اقدام، ضدفرهنگی‌ترین تصمیم کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران است.

به گزارش «نماینده»، حجت نظری عضو شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای شهر اظهار داشت: بنا بود امروز در صحن شورا برنامه عملیاتی سوم توسعه شهر مورد بررسی قرار گیرد در این زمینه شهرداری لایحه‌ای ارائه داده و کمیسیون‌ها آن را بررسی و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

وی افزود: این موضوع مورد توجه اعضای شورای شهر قرار گرفت و در نهایت در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید و قرار شد بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق برای سال‌های ‌آینده تصمیم‌گیری و بودجه‌های حوزه‌های مختلف پیش‌بینی شود.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: بر اساس این اقدام به طور مثال بودجه بخش فرهنگی، هنری برای سال 98 که یک هزار و 172 میلیارد تومان بود برای سال 99 به 946 میلیارد تومان تقلیل یافته است. 

وی تأکید کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی نسبت به این مسأله اعتراض است و در کمیسیون مربوطه آن را مطرح کرده‌ایم ولی متأسفانه با وجود همه ادعاها و رویکرد کمیسیون برنامه و بودجه ضدفرهنگی‌ترین فضا در همین کمیسیون به وقوع پیوسته است و آنها در کمیسیون برنامه و بودجه معتقدند که بخش فرهنگی و اجتماعی خودش می‌تواند کارها را به پیش ببرد البته ما از حضور مردمی استقبال می‌کنیم ولی نمی‌شود به عنوان سیاست‌گذار مدیریت شهری برای این حوزه بودجه در نظر نگیریم. 

نظری گفت: بنابراین پیشنهادی مطرح و در قالب دو فوریت بیان شد تا به صورت جدول پیشنهادی منابع و مصارف اصلاح و دوفوریت آن امروز ارائه شود ولی متأسفانه این مسأله توسط رئیس جلسه اعلام وصول نشد. 

وی گفت: پیشنهاد ما این بوده که اعداد را طی یک ماه بررسی و مجدداً برای تصمیم نهایی به شورا ارائه شود و به نظرم به حوزه فرهنگی و هنری نباید به چشم یک حوزه نامربوط نگاه کرد. متأسفانه مدیریت شهری این حوزه را ذبح کرده و عنایت ویژه به آن نمی‌شود. این در حالی است که وعده‌های انتخاباتی مبنی بر این مسأله بوده و نباید شرمنده جامعه هدف شویم. 

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به سؤالی در مورد انتخاب رئیس جدید سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: بحث کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در مورد رئیس جدید، ورود به مصداق نبوده و هماهنگی حوزه اجرا با سیاست‌گذار و ناظر را مورد توجه قرار دادیم.

وی افزود: البته شهردار تهران آن طور که در ایام بررسی گزینه انتخاب شهردار وعده داده بود معاونت‌ها را با نظر کمیسیون تخصصی بررسی می‌کند عمل نکرد و از نظر کمیسیون مربوطه استفاده نشد. همچنین رئیس سازمان فرهنگی و هنری هم‌تراز با معاون شهردار است و انتظار داشتیم از نظر کمیسیون‌ها و اعضای شورای شهر استفاده شود.

نظری خاطرنشان کرد: مطالبی در این زمینه به شهردار منتقل شد ولی مسیر متفاوتی طی شد در حالی که نقد کمیسیون فرهنگی و اجتماعی نقد فرایندی بوده است.