شناسهٔ خبر: 157836 - سرویس مجلس
منبع: فارس

دولت گزارشی از اقداماتش علیه پولشویی به مجلس ارائه نکرده است

حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با انتقاد از دولت مبنی بر اینکه حتی یک بار هم گزارشی از اقدامات خود علیه پولشویی به پارلمان ارائه نکرده است،‌گفت:‌متاسفانه دولت فقط در حال سرگردان کردن مجلس است.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه 22 مهر) و در حین رسیدگی به لایحه یک فوریتی الحاق یک تبصره به ماده 6 قانون مبارزه با پولشویی گفت: متاسفانه دولت در مورد اقدامات ضد پولشویی در کشور فقط در حال سرگردان کردن مجلس است.

وی خطاب به معاون پارلمانی رئیس‌جمهور که در صحن پارلمان حضور داشت، افزود: آقای امیری شما به وزارت اقتصاد اعلام کنید به مجلس گزارش دهد از خرداد 97 تا کنون چه اقداماتی در مسیر مبارزه با پولشویی در کشور انجام شده است. 

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: چرا دلت گزارش کاری از اقدامات ضد پولشویی به مجلس و مردم ارائه نمی‌دهد.

نوروزی گفت:‌ در مرکز مبارزه با پولشویی و شورای مبارزه با پولشویی چه اقداماتی انجام می‌شود ولی  چرا کارتان فقط تشکیل جلسات است ولی هیچ نظارتی در این زمینه انجام نمی‌شود.

وی افزود:‌دولت حتی یک بار هم گزارشی از اقدامات خود علیه پولشویی به مجلس ارائه نکرده است.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: دولت باید طبق قانون به مجلس بگوید هرجایی که ارقام بالای یک میلیارد تومان جابجا شده است آیا توسط مرکز مبارزه با پولشویی وزارت اقتصاد رصد و بررسی شده و یا با تخلفات صورت گرفته مقابله‌ای انجام شده است؟