شناسهٔ خبر: 157777 - سرویس مجلس
منبع: فارس

سلیمی: اعلام اموال مدیران و مسئولان باید استمرار داشته باشد

اصغر سلیمی نماینده سمیرم در مجلس گفت: رسیدگی به اموال مسئولان از مدیران کشور ابهام‌زدایی کرده لذا باید تلاش کنیم این کار استمرار داشته باشد تا این کار حسنه در جامعه نهادینه شود.

به گزارش «نماینده»، اصغر سلیمی نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی، درباره انتشار شفاف و علنی لیست اموال و دارایی مسئولان، گفت: باید شفافیت اموال و دارایی مسئولان را از کارهای کوچک شروع کنیم تا به سمت جامعه‌ای شفاف حرکت کنیم و در نهایت به کارهای بزرگ‌تر برسیم.

وی افزود: باید بکوشیم در سامانه اعلام شفاف اموال و دارایی مسئولان از مدیران رده یک کشوری یعنی سران قوا شروع و سپس در مرحله بعدی و ظرف مدت محدودی، اسناد اموال معاونان قوا و وزرا را ثبت کرده و در نهایت ظرف مدت یک سال تمامی مسئولان و مدیران در بخش‌های مختلف قوا، نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌های حاکمیتی را در بر بگیرد.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: اگر حجم زیادی از اطلاعات مربوط به همه مدیران کشور در سامانه اعلام شفاف اموال و دارایی‌ها بارگذاری شود،‌ راستی‌آزمایی آن برای قوه قضائیه سخت خواهد شد، لذا باید مرحله به مرحله این اطلاعات ثبت شده و راستی‌آزمایی آن هم صورت گیرد تا نتایج درخشان این طرح حاصل شود.

سلیمی افزود: کلیات اعلام شفاف اموال و دارایی‌های مسئولان مورد تایید من و بسیاری از مردم است ولی باید برای هدف‌گذاری بهتر، جزئیات، مرحله به مرحله عملیاتی شده و با برنامه‌ریزی و حوصله بیشتری انجام شود تا نتایج گام به گام حاصل شود.

وی ادامه داد: برای آغاز به کار مجلس یازدهم شرایطی را ایجاد کرد که در ابتدای فعالیت آن، نمایندگان اموال و دارایی خود و خانواده‌شان را اعلام کنند.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس خاطرنشان کرد: من حاضرم داوطلبانه لیست اموال و دارایی خود و خانواده‌ام را به قوه قضائیه اعلام کنم ضمن اینکه حاضرم در باره هزینه‌های انتخاباتی‌ام روشنگری لازم را هم داشته باشم.

سلیمی افزود: باید در پارلمان به سمتی حرکت کنیم که شفافیت آرا، شفافیت هزینه‌های تبلیغاتی و شفافیت اموال و دارایی نمایندگان و خانواده‌هایشان کاملا روشن باشد.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس در پایان خاطرنشان کرد: رسیدگی به اموال مسئولان و مدیران کشور ابهام‌زدایی می‌کند و باید تلاش کنیم این کار استمرار داشته باشد تا در جامعه نهادینه شود، ضمن اینکه برای اجرای این کار هم نباید احساسی عمل کرد؛ چراکه نفس این کار عقلا و منطقا امری صحیح است.