شناسهٔ خبر: 157766 - سرویس مجلس
منبع: مهر

دولت به جای حذف یارانه‌ها مانع قاچاق سوخت شود

موسوی لارگانی/2 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: جلوگیری از قاچاق سوخت، گازسوز کردن خودروها و تغییر سوخت کارخانجات می تواند جایگزین افزایش قیمت حامل‌های انرژی برای کاهش شدت مصرف شود.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی، با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی یارانه های پیدا و پنهان در اقتصاد کشور، گفت: دولت یازدهم و دوازدهم قانون هدفمندی یارانه ها را به درستی اجرا نکردند و همین موضوع موجب شد مشکلاتی در کشور ایجاد شود.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد جامعه، ۷۰ درصد کل انرژی کشور را مصرف می کنند، افزود: قرار بود قیمت واقعی انرژی را از این ۳۰ درصد گرفته و به اقشار محروم و نیازمند کمک کنیم اما اقدام عملی از سوی دولت ها انجام نشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: در بخش انرژی شامل سوخت، آب و برق دولت یارانه پنهان پرداخت می کند، حذف یارانه پنهان مستلزم افزایش قیمت حامل های انرژی و در نتیجه کالاهای اساسی است که جامعه ظرفیت این موضوع را ندارد.

موسوی لارگانی تصریح کرد: باید جلوی قاچاق گرفته شود. ماشین ها گازسوز شود، در این صورت جلوی اتلاف انرژی گرفته می شود بنده مخالف افزایش قیمت حامل های انرژی هستم اما متاسفانه مجلس دهم نشان داده است که تصمیمات غیرقابل پیش بینی می گیرد.