شناسهٔ خبر: 157726 - سرویس جامعه
منبع: فارس

انتقاد رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از فیلم «درخونگاه»

جمشید جعفرپور/* رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از اکران گسترده فیلم سینمایی «درخونگاه» گفت: فیلم درخونگاه که به تازگی اکران عمومی آن به طور گسترده در سینماهای کشور آغاز شده است، اثری بسیار توهین‌آمیز و ضعیف است.

به گزارش «نماینده»،  جمشید جعفرپور رئیس رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی،‌ با انتقاد از اکران گسترده فیلم سینمایی «درخونگاه» گفت: فیلم درخونگاه که به تازگی اکران عمومی آن به طور گسترده در سینماهای کشور آغاز شده است، اثری بسیار توهین‌آمیز و ضعیف است.

وی با اشاره به فضای تلخ و سیاه این فیلم افزود: این فیلم تعمداً تصویری سیاه و توهین‌آمیز از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را نمایش می‌دهد و دینداری را هم‌ردیف با بدبختی، فلاکت و جهل تصویر می‌کند. از طرف دیگر اشارات جنسی فیلم در چند سکانس خاص به حدی است که تماشای آن با خانواده را عملاً غیرممکن می‌سازد. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: درخونگاه به لحاظ هنری نیز اساساً فیلم ضعیفی است که فضایی شبیه فیملفارسی‌های سخیف قبل انقلاب دارد.

جعفرپور ادامه داد: فیلم مزبور مملو از سکانس‌هایی است که در آن به مناسک دینی و باورهای مردم دهن‌کجی شده است.

وی تصریح کرد: برخی فیلمسازان ما به غلط تصور می‌کنند که هرچه غلظت فلاکت مردم در فیلم‌هایشان را بالا ببرند، فیلم آن‌ها اجتماعی‌تر و روشنفکرانه‌تر است. همانطور که حضور این فیلم در جشنواره فجر اشتباه بود،‌ اکران عمومی آن در سینماها نیز تصمیمی  است که بهتر است درباره آن تجدید نظر صورت گیرد.