شناسهٔ خبر: 157723 - سرویس مجلس
منبع: مهر

راهپیمایی اربعین در امنیت کامل برگزار خواهد شد

نقوی حسینی/21 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تحرکات دشمنان اسلام برای ناامن نشان دادن عراق، گفت: راهپیمایی امسال اربعین حسینی در کمال امنیت و با عظمت برگزار خواهد شد.

به گزارش «نماینده»،  سید حسین نقوی حسینی، درباره برگزاری مراسم باشکوه اربعین حسینی، گفت: ما در آستانه برگزاری بزرگترین کنگره ارادتمندان به حضرت اباعبدالله حسین (ع) و مکتب عاشورا و کربلا هستیم که همواره مردم ایران در این راهپیمایی عظیم و چند میلیونی شرکت می کنند.

وی افزود: همواره در راهپیمایی اربعین حسینی افرادی از ملیت ها و مذاهب مختلف شرکت می کنند و اجتماع عظیم این افراد در پاسداشت ارزش های ائمه اطهار و دین مبین اسلام همه ساله مورد خصومت دشمنان جهان اسلام قرار می گیرد و آنان به دنبال آن هستند که به انحای مختلف مانع برگزاری باشکوه این اجتماع شوند اما هیچ گاه به هدف خصمانه خود نمی رسند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: معاندان و دشمنان اهل بیت و اسلام اقداماتی را برای ناامن سازی، تنش و درگیری به ویژه در عراق انجام می دهند تا بلکه از میزان زوار اربعین اسلام بکاهند اما عاشقان اباعبدالله حسین (ع) همه ساله نشان داده اند توجهی به این اقدامات دشمن نمی کند و در کمال انسجام با یکدیگر راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی را هر سال بهتر از سال قبل برگزار می کنند.

نقوی حسینی افزود: البته ناگفته نماند که عراق هم یک کشور مستقل است و ممکن است در داخل این کشور، برخی گروه ها مثلا نسبت به سیاست های اقتصادی دولت اعتراض داشته باشند و تجمع کنند اما این مسئله به معنای ناامنی در عراق نیست و صرفا رسانه های بیگانه با موج سواری روی این خبرها به دنبال آن هستند که به اهداف شوم خود یعنی کاهش تعداد زوار اربعین حسینی برسند اما راه به جایی نمیبرند.

وی ادامه داد: مجموعه رفتارهای خصمانه دشمنان جهان اسلام مانع از برگزاری راهپیمایی  عظیم اربعین حسینی نخواهد شد و راهپیمایی اربعین امسال چون سال های گذشته با عزت، عظمت و در کمال امنیت برگزار می شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تحرکات دشمنان در آستانه راهپیمایی اربعین حسینی همواره وجود داشته و حتی آنان در سال‌های گذشته تهدید به بمب گذاری و عملیات تروریستی در عراق کردند، خاطرنشان کرد: علیرغم تهدیدات مکرر دشمنان اسلام مبنی بر ناامنی عراق، مردم سراسر جهان در راهپیمایی اربعین حسینی به صورت یکپارچه شرکت می کنند و قطعا امسال هم یکی از باشکوه ترین و امن ترین راهپیمایی های اربعین حسینی را شاهد خواهیم بود.