شناسهٔ خبر: 157695 - سرویس اقتصاد
منبع: تسنیم

دولت گزارشی از عملکرد هدفمندی یارانه ها به مجلس ارائه کند

منصور مرادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت باید از عملکرد هدفمندی یارانه ها به مجلس ارائه کند تا مشخص شود در چندسال گذشته در اینباره چه اتفاقی افتاده است.

به گزارش «نماینده» منصور مرادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، درباره  حذف یارانه نقدی ۳ دهک بالای درآمدی جامعه، با تاکید بر اینکه حذف یارانه نقدی پردرآمدها اقدام مطلوبی است و حتما می‌بایست این کار انجام شود، گفت: معتقدم که باید حذف یارانه نقدی پردرآمدها با یک برنامه دقیق و جامع  و با  کار کارشناسی صورت گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس  با تاکید بر این که تحت پوشش قرار گرفتن تعداد بیشتری از نیازمندان از سوی دولت و نهادهای حمایتی از آثار حذف یارانه نقدی پردرآمدها است، افزود: بی‌تردید حذف یارانه افراد پر درآمد می تواند به دولت این امکان را دهد افراد نیازمند بیشتری را تحت حمایت قراردهد. همچنین بخشی از درآمد حال از این حذف را به سمت تولید و سرمایه گذاری سوق دهد.

او ادامه داد: باید دولت در قالب گزارشی کامل  اعلام کند که درآمد حاصل از حذف یارانه پر درآمدها در سنوات گذشته صرف چه اموری شده است و حذف دوباره یارانه پر درآمدها در کدام بخش های تولید هزینه و سرمایه گذاری خواهد شد.

مرادی تصریح کرد: بهتر است دولت ابتدا روش‌های لازم برای شناسایی دهک‌های مالی جامعه را اتخاذ کرده و سپس نسبت به حذف یارانه پردرآمدها اقدام کند چرا که در اقدام اخیر در حذف یارانه ها شاهد این بوده ایم که در اشتباهی که از سوی سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته یارانه فراد کم درآمد و اقشار ضعیف جامعه حذف شده است.

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس با اشاره به اینکه در سال های گذشته نیز شاهد حذف یارانه چند میلیون از افراد جامعه بوده ایم، ادامه داد:نکته ای که حائز اهمیت بود این است که درآمدی که از حذف یارانه ها به دست آمد در کجا و در چه بخش هایی سرمایه گذاری شده است؟

مرادی  در باره تاثیر حذف یارانه افراد پر درآمد بر اقتصاد کشور، گفت: در صورتی که حذف یارانه اقشار پر درآمد جامعه بدون برنامه جامع  انجام شود نه تنها باعث توسعه و شکوفایی اقتصاد نخواهد شد بلکه به  اقتصاد و جامعه آسیب های جدی وارد خواهد کرد.