شناسهٔ خبر: 157661 - سرویس مجلس
منبع: فارس

اعلام اموال مسئولان به قوه قضائیه نجات‌بخش مدیران پاکدست است

منصوری نماینده ساوه در مجلس گفت که اعلام شفاف اموال و دارایی مسئولان به قوه قضائیه نجات‌بخش مدیران سالم و موجب افزایش اعتماد جامعه است.

به گزارش «نماینده»،محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی، در باره سامانه اعلام شفاف اموال مدیران و مسئولان گفت: این حق همه مردم است چرا که این کنترل باعث می‌شود تا مدیران به خطر نیفتند.

وی افزود:‌ ممکن است یک مدیر که شخصی خوب محسوب می‌شود بعد از 6 ماه و در صورت عدم کنترل و نظارت لازم به خطا و گناه بیفتد.

نماینده مردم ساوه در مجلس تصریح کرد:‌ همیشه باید سیستمی وجود داشته باشد تا افراد در صورت مراجعه مافیا به آنان و یا انجام هزینه‌های نامشروع برای انتخابات این اجازه به آنها داده نشود تا بتوانند خطا کنند.

منصوری گفت: برای کنترل مسئولان و مدیران حتما باید اموال و دارایی‌شان اعلام شود و اگر غیر این بود دستگاه قضا باید بتواند به زندگی آنها وارد شده  تحقیقات لازم را انجام دهد.

وی افزود:‌ وقتی سربازان گمنام امام زمان، ریگی، سرکرده گروه تروریستی را از آسمان به زمین کشاندند قطعا می‌توانند اموال نامشروع مسئولان را هم استخراج کرده و با تخلفات مقابله کنند.

نماینده مردم ساوه در مجلس گفت:‌دستگاه قضا در چند ماه اخیر عملکرد خوبی داشته است.

منصوری گفت:‌ وقتی مدیری اموال خود را به دستگاه قضا اعلام کند بزرگترین نافع این قضیه خودش است.

وی یادآور شد: مسئولین باید درباره اقدامات خود کاملا شفاف سازی کرده و اموال و دارایی‌شان را اعلام کنند که البته این رویه در دنیا امری عادی محسوب می‌شود.

نماینده مردم ساوه در مجلس با اشاره به اینکه در دنیا نمی‌توان به یک باره صاحب اموال و دارایی زیادی شد، گفت: این در حالی است که خطاهای کوچک مدیران در چین با اعدام مواجه می‌شود.

منصوری افزود:‌ تعدادی از نمایندگان مجلس به صورت داوطلبانه از هیأت رئیسه خواسته‌اند تا اموال و دارایی‌شان به صورت شفاف و علنی اعلام شود.

وی گفت:‌ همه مسئولین در دنیا مورد بازخواست قرار می‌گیرند و این موضوع نجات بخش مدیران است.

نماینده مردم ساوه در مجلس گفت:‌ عدم شفاف بودن اموال و دارایی مسئولان و مدیران در سال‌های اخیر مشکلاتی را برای کشورمان ایجاد کرده که با عملیاتی شدن این سامانه، این قضیه حل و فصل خواهد شد.