شناسهٔ خبر: 157652 - سرویس مجلس
منبع: مهر

مخالفت کمیسیون عمران مجلس با ساخت مسکن ۳۰ متری

 رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: با وجود اظهارات متعدد مسئولان وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن در کشور، اما دولت تاکنون هیچ اقدامی برای تولید انبوه مسکن نکرده است.

به گزارش «نماینده»،محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به برنامه ریزی شهرداری تهران و وزارت راه و شهرسازی برای تولید مساکن ۳۰ متری در پایتخت، گفت: به نظر من این رویکرد دولت و شهرداری نتیجه بخش نخواهد بود، زیرا این نوع مسکن بیشتر به درد زندگی انفرادی می خورد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استراتژی تولید مساکن ۳۰ متری در تضاد با تشکیل خانواده در کشور است، مشخص نیست که این اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای حل مشکل مسکن بوده یا دولت تنها به دنبال رفع تکلیف در حوزه مسکن است.

رضایی کوچی تصریح کرد: بر اساس سیاست های جمعیتی، دولت و حکومت باید زمینه را برای تشکیل خانواده و فرزندآوری زوجین فراهم کنند، اما قطعا برنامه وزارت راه و شهرسازی برای تولید مساکن ۳۰ متری در پایتخت مغایر با این سیاست ها است و عملا این موضوع افراد را به سمت تجردگرایی سوق می دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: با وجود اظهارات متعدد مسئولان وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن در کشور، اما متأسفانه دولت تاکنون هیچ اقدامی برای تولید انبوه مسکن انجام نداده است.

وی ادامه داد: به نظر من دولت با طرح موضوعاتی مانند تولید مسکن ۳۰ متری تنها به دنبال اقناع افکار عمومی جامعه است و در این خصوص به تبعات تولید این گونه مساکن نمی اندیشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: دولت و وزارت راه و شهرسازی به جای اجرای پروژه های غیرکارشناسی باید در راستای سیاست های توسعه ای کشور در حوزه مسکن حرکت کنند.