شناسهٔ خبر: 157648 - سرویس مجلس
منبع: فارس

پورمختار: نباید برای عدم اجابت مطالبه مردم درباره شفافیت توجیه بیاوریم

پورمختار// عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: اینکه بعضی نمایندگان بگویند اول بقیه دستگاه‌ها شفاف‌سازی کنند تا ما هم آراء خود را شفاف‌ کنیم، یک توجیه برای عدم اجابت خواسته مردم بر این ضرورت است.

به گزارش «نماینده»،محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره طرح شفافیت آرای نظام تقنینی گفت: اگر کسی وظیفه خودش را انجام ندهد دلیل نمی‌شود که دیگری هم آن وظیفه را انجام نداده و بعد مقایسه شود.

وی افزود: موضوع شفافیت مطالبه عمومی و یک ضرورت است که آراء نمایندگان مجلس شفاف شود اما اینکه منوط به شورای نگهبان، مجمع تشخیص یا مجلس خبرگان و سایر دستگاه‌ها شود و بگویند اول این دستگاه‌ها شفاف‌سازی کنند تا ما هم آراء خود را شفاف‌سازی کنیم در واقع مصداق عدم انجام تکلیف است و یک توجیه برای عدم اجابت خواسته مردم بر این ضرورت است.

وی گفت: مجلس باید وظیفه خود را انجام دهد، دستگاه‌های دیگر هم اگر توانستند بحث شفافیت را پیگیری کردند طبیعتاً مورد قضاوت مردم قرار می‌گیرند اما نباید همه این دستگاه‌ها را به یک چشم ببینیم چرا که تمام این دستگاه‌ها وظیفه جداگانه‌ای دارند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در ادامه با بیان اینکه شفاف‌سازی ارگان‌ها باید به تشخیص این مراجع واگذار شود، بیان کرد: مثلاً شورای عالی انقلاب فرهنگی امکان دارد که به این نتیجه برسد که با شفاف‌سازی هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود، هیأت وزیران هم به این ترتیب است و باید این مسأله به تشخیص دستگاه‌ها و ارگان‌ها بر مبنای مصالح و موضوعات امنیتی و منفعت ملی واگذار شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: مجلس شورای اسلامی جایگاهی است که تمام مذاکرات و جلسات آن از رادیو و تلویزیون پخش می‌شود و اگر کسی موافق یا مخالف لایحه‌ای باشد در ذیل همان انتشار مشروح مذاکرات تعریف می‌شود.

انتهای پیام/