شناسهٔ خبر: 157647 - سرویس مجلس
منبع: فارس

برخی‌ می‌خواهند دستاوردهای مقاومت را به نفع مذاکره مصادره کنند

حاجی بابایی2 رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه برخی‌ می‌خواهند دستاوردهای مقاومت را به نفع مذاکره مصادره کنند، گفت: تغییر در جزئیات برجام بدون مشورت مجلس امکان پذیر نیست.

به گزارش «نماینده»،حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ امروز شاهد آن هستیم که مقاومت جواب داده و روز به روز گام‌های رو  به پیشرفت را برداشته‌ایم.

وی  افزود:‌وقتی مقاومت جلو می‌رود آمریکا هم عقب نشینی می‌کند. چرا که ما در موضع قدرت قرار داشته و رو به پیشرفت هستیم.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: توازن قدرت در جنگ عربستان علیه یمن تغییر پیدا کرده و انصارالله در حال پیشروی است ضمن اینکه مقاومت در منطقه هم حرف اول را می‌زند.

حاجی‌بابایی گفت: سخن گفتن  از موضع ضعف در حالی که  اقتداری که داریم چیزی جز پشت پا زدن به مقاومت نیست.

وی گفت: تمام افتخارات فعلی ما مربوط به مقاومت و ایستادگی است.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود:هر چه ناامیدی و شکست در جامعه وجود دارد مربوط به مذاکره با آمریکاست و ما در مذاکره با آمریکا جز خیانت و پشت پا زدن از طرف ایالات متحده و کم کاری اروپای‌ها چیز دیگری را ندیده‌ایم.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد نگاهی وجود دارد که می‌خواهد دستاوردهای مقاومت را به نفع مذاکره مصادره کند. در حالی که این امر نشدنی است. 

وی گفت: طبع آمریکا حیله و نیرنگ و پشت پا زدن است و تمام افتخار جمهوری اسلامی به مقاومت و ایستادگی است. لذا این تلاش‌ها به هر شکلی ادامه پیدا کند جز سستی و فترت و یأس چیز دیگری ندارد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: قطعا مقاومت پیروزی را به دست خواهد آورد. و اگر روزی قرار است از موضع اقتدار و قدرت با آمریکا مذاکره کنیم باید مجموعه نظام به این امر برسد و دلایل این کار را برشمرد.

حاجی‌بابایی گفت: تمام تلاش‌های دولت برای آن است که آمریکا را در میدان مذاکره با جمهوری اسلامی نگه دارند تا نفعی به کشورمان برسد در حالی که ما به هیچ وجه چنین نفعی را مشاهده نمی‌کنیم.

وی گفت: هر گونه تصمیم در سیاست خارجی و تصمیم‌گیری درباره موضوعات استراتژیک مانند برجام بدون مشورت کردن با مجلس امکان پذیر نیست و باید مجلس در این باره مصوبه داشته باشد در غیر این صورت کسی نمی‌تواند در این مسیر گام بردارد.