شناسهٔ خبر: 157626 - سرویس مجلس
منبع: فارس

اعلام اموال مسؤولان به قوه قضائیه قانون است/ تمام مقامات باید قانون را اجرا کنند

حسینی کیا/2 نماینده سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعلام اموال مسؤولان به قوه قضائیه قانون است، گفت: همگان باید به این قانون تمکین کرده و اموالشان را اعلام کنند.

به گزارش «نماینده»،  سید جواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح یک فوریتی نمایندگان درباره شفافیت آراء در نظام تقنینی اظهارداشت: طرح شفافیت نمی‌تواند برای تمام ارکان نظام باشد و اینکه برخی می‌گویند طرح شفافیت باید برای تمام ارکان نظام باشد، به نوعی فرار رو به جلو است. 

وی افزود: مجلس باید قدم اول را بردارد و بگوید من آمدم تا تمام آراء خود را شفاف اعلام کنم چرا که ما نمایندگان وکیل مردم هستیم و در قاعده فقهی آمده که ما باید به موکلان خودمان گزارش دهیم. مردم موکل ما هستند و ما وکیل هستیم، موکل باید بداند که وکیل او در راستای چارچوب مسائل چه کاری انجام می‌دهد.

حسینی‌کیا با بیان اینکه برخی با مطرح کردن مسأله شفافیت برای تمامی ارکان نظام در حقیقت به دنبال به انحراف کشاندن اصل شفافیت هستند، گفت: مجلس شورای اسلامی باید شفافیت را از خودش شروع کند، به اصطلاح ما باید اول برادری خود را ثابت کنیم.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون اعلام لیست اموال مسؤولان به قوه قضائیه اظهارداشت: نمایندگان مجلس قبل از هرکسی باید بگویند ما آماده‌ایم تمام مسائل را اعم از حقوق، دریافتی، آراء، اموال و ... خود را شفاف کنیم تا مردم بدانند کسی که به عنوان نماینده مجلس انتخاب می‌شود تا دیروز چه چیزهایی داشته و الان چه چیزهایی دارد.

وی افزود: کسی نباید در برابر قانون مقاومت کند، اعلام لیست اموال مسؤولان نظام به رئیس قوه قضائیه هم قانون است و باید اجرا شود و ما نمایندگان هم قبل از اینکه دیگران به ما بگویند این کار را انجام بدهید، باید از ایجاد حاشیه پیشگیری کنیم و خودمان لیست اموالمان را اعلام کنیم.

حسینی‌کیا با اشاره به این مطلب که نمی‌شود کسی کارمند باشد و به اصطلاح ماهی 4-5 میلیون تومان حقوق گرفته باشد و بعد از مدتی صاحب میلیاردها تومان سرمایه شده باشد، اظهار داشت: مشخص است که یک بخشی از آن پول زد و بند و رانت بوده و باید ضمن پاسخ به دستگاه قضایی و افکار عمومی، پول‌ها را به بیت‌المال بازگرداند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح برای آینده هم یک بنیانی است که اگر کسی بخواهد در حاکمیت اسلامی قدمی بردارد باید سالم زندگی کند در غیر این صورت به اصطلاح یک زمانی عدالت یقه او را خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه نکته‌ای را هم باید مردم در نظر داشته باشند که در مباحث اظهار نظر کارشناسی خُرده‌ای به نماینده نگیرند، تصریح کرد: مثلاً در مورد صنعت خودرو نماینده‌ای اظهارنظری می‌کند که شاید به مذاق منِ مشتری یا خریدار خوش نیاید، در این زمان نباید نماینده را به باد ناسزا بگیریم.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهارداشت: یکی از مواردی که نمایندگان را نگران می‌کند این است که مثلاً اگر من در رابطه با یک موضوعی اظهارنظری کرده و به مذاق یک عده خوش نیامد هجمه‌ای علیه من ایجاد نشود لذا مردم اظهار نظر نمایندگان را به عنوان یک کارشناس در نظر بگیرند.