شناسهٔ خبر: 157450 - سرویس مجلس
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

تحریم جدید بانک مرکزی ثاثیری در مسیر ما نخواهد گذاشت

ذوالنور نماینده مردم قم گفت: تحریم جدید بانک مرکزی دست و پاهای آخری است که آمریکا در بحث تحریم ایران می‌زند.

به گزارش «نماینده»، مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تحریم بانک مرکزی کشورمان از سوی واشنگتن، گفت: آمریکا به اشکال مختلف عناد و دشمنی خود  را با مردم ایران نشان داده و اعمال می‌کند، اقدام جدید آنها در راستای تحریم بانک مرکزی، به نوعی به روز شده‌ اقدامات پیشین آنهاست.

او در ادامه افزود: واشنگتن از تمام قوای خود برای فلج کردن اقتصادی، مالی و بانکی ایران استفاده می‌کند، اما همانگونه که در گذشته هم آنها نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند، از این موضوع هم به امید خدا عبور می‌کنیم؛ این دست و پاهای آخری است که آمریکا در بحث تحریم ایران می زند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: این اقدامات علاوه بر اینکه بغض ملت ما را به آمریکا افزایش می دهد، جمهوری اسلامی را وادار می کند که راه های بهتری را برای برون رفت از بحران های ساخته آنها ایجاد کند و یقینا اقدام جدید ایالات متحده تاثیری در مسیر ما نخواهد گذاشت.

ذوالنوری با اشاره به برنامه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: پیش تر قرار بود هفته آینده یکشنبه الی سه شنبه در مجلس جلسه علنی برگزار شود. اما به دلیل درخواست برخی نمایندگان برای حضور در مراسم رژه ۳۱ شهریور، نمایشگاه های دفاع مقدس و بازگشایی مدارس، هیئت رئیسه مجلس تصویب کرد که یکشنبه و دوشنبه مجلس جلسه علنی برگزار نشود و به جای آن، روز چهارشنبه اضافه شود.

نباید به بهانه های واهی مجلس را تعطیل کنیم

رئیس کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: با توجه بخه تغییر برگزاری جلسات صحن علنی، برنامه کمیسیون‌ها نیز تغییر کرد؛ بنابراین روز سه شنبه جلسه‌ای مشترک با فرماندهی ناجا و معاونان نیروی انتظامی برگزار می‌کنیم، این جلسه در محل نیروی انتظامی تشکیل خواهد شد.

ذوالنوری در پایان تاکید کرد: مجلس باید مسائل مهم کشور و امور مردم را پیگیری کند و نباید زمانی که کمبود وقت داریم به بهانه های واهی مجلس را تعطیل کنیم، تا نمایندگان بتوانند کار خود را انجام دهند. بنابراین به نظر من اقدام هیئت رئیسه در تعطیلی مجلس نادرست بود.