شناسهٔ خبر: 157425 - سرویس مجلس
منبع: میزان

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: آمریکا در تحلیل درباره ایران دچار «مشکل» شده است

ذوالنور رئیس کمیسیون «امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس با بیان اینکه آمریکا در تحلیل درباره ایران دچار مشکل شده است، گفت: آن‌ها فکر می‌کنند یمن و انصار الله همان یمن ۵ الی ۱۰ سال گذشته است، اما یمنِ امروز به حمدالله به توانمندی‌هایی رسیده است.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور ، با اشاره به ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه ایران پشت حمله پهبادی به پالایشگاه عربستان است گفت: آمریکایی‌ها در حقیقت از یک غول تشکیل می‌شوند که هیکل‌شان بسیار درشت، قدرت فیزیکی‌شان بالا و اما سرشان، جمجمه‌شان و مغزشان کوچک است.

وی تصریح کرد: در حقیقت هیکل آمریکایی‌ها مثل یک دایناسور است، اما مغز این دایناسور بسیار کوچک است.

رئیس کمیسیون «امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس با بیان اینکه آمریکا در تحلیل درباره ایران دچار مشکل شده است، گفت: آن‌ها فکر می‌کنند یمن و انصار الله همان یمن ۵ الی ۱۰ سال گذشته است، اما یمنِ امروز به حمدالله به توانمندی‌هایی رسیده است. و تجهیزات و تسلیحاتی ساخته و برد موشک‌های خود را تغییر داده است و قدرت شناسایی و هجومی بالایی پیدا کرده‌ است.
 
وی تاکید کرد: یمنی ها امروز خودشان پهپادهای متنوع و مختلفی در اختیار دارند. همچنین در این چند سال با تجربه جنگ و سعی و خطا به یک توان بالای طرح ریزی عملیاتی رسیده‌اند لذا وقتی مشاهده می‌شود که آمریکایی‌ها چنین حرف‌هایی را مطرح می‌کنند، به این دلیل است که نمی‌خواهند قدرت انصارلله و مقاومت را باور کنند و در این راستا آدرس اشتباه به افکار عمومی می‌دهند.

حجت‌الاسلام ذوالنور با بیان اینکه آمریکایی‌ها باید عاقلانه فکر کنند بیان داشت: راه حل این مسئله این است که آمریکایی‌ها حقوق ملت‌ها را به رسمیت بشناسند و انگشت اتهام را برای فریب افکار عمومی و تحریک به سمت کشورهای دیگر نشانه نروند و حقوق ملت‌ها را به رسمیت بشناسند.