شناسهٔ خبر: 157420 - سرویس مجلس
منبع: مهر

مجلس در برخورد با نجومی‌بگیران تعارف ندارد

اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه ما به صورت جدی پیگیر راه‌اندازی سامانه شفافیت حقوق و مزایای مدیران هستیم، گفت: مجلس در برخورد با نجومی‌بگیران تعارف ندارد.

به گزارش «نماینده»،اکبر رنجبرزاده، درباره پرداخت حقوق نجومی به برخی از مدیران، اظهار داشت: حقوق و مزایای همه افراد باید به صورت شفاف در معرض دید مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه سامانه شفافیت حقوق و مزایای مدیران هنوز راه‌اندازی نشده است، گفت: دولت باید هرچه سریعتر این سامانه را راه‌اندازی کند و از سوی دیگر در صورتی که برای مجلس محرز شود که ارگان و دستگاهی به کارکنان خود حقوق بالایی می‌دهد، این موضوع را پیگیری کرده و با خاطیان برخورد می‌کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما در برخورد با نجومی‌بگیران تعارف نداریم، تصریح کرد: مجلس به صورت جدی پیگیر راه‌اندازی سامانه شفافیت حقوق و مزایای مدیران است و نمایندگان به صورت مرتب در تذکرات، نطق‌ میان دستور و مصاحبه‌های خود خواستار راه‌اندازی این سامانه هستند و به صورت کتبی هم به دولت نامه نوشته‌ایم که این سامانه باید راه‌اندازی شود.

رنجبرزاده گفت: قرار بر این است که مسئولان دولتی پس از تعطیلی مجلس در صحن علنی حضور یابند و گزارشی از اقدامات خود به ما ارائه کنند که قطعا از آنان می‌خواهیم که درباره آخرین وضعیت راه‌اندازی سامانه شفافیت حقوق و مزایای مدیران هم به ما گزارش دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید حقوق همه مدیران و مسئولان شفاف باشد، گفت: اصرار مجلس بر این است که همه دستگاه‌ها مبادرت به این کار کنند تا مردم بدانند که مدیران و مسئولان نظام چه مقدار حقوق دریافت می‌کنند و آیا میزان دریافتی آنان با عملکردشان مطابقت دارد یا خیر.