شناسهٔ خبر: 157385 - سرویس مجلس

احمد توکلی در گفت وگو با نماینده:

کسانی که با پول میلیاردی وارد مجلس می شوند برای خدمت نمی آیند/مردم پافشاری کنند تا آراء نمایندگان شفاف شود

توکلی رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: به نظر بنده مردم باید در زمینه شفافیت آراء نمایندگان پافشاری کنند، دیده بان شفافیت و عدالت هم پافشاری دارد و سازمان های مرد نهاد نیز پافشاری کنند تا رأی نمایندگان شفاف باشد و این کار صورت گیرد.

احمد توکلی رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در گفت و گو با خبرنگار سیاسی «نماینده» درخصوص شفافیت آراء نمایندگان اظهارداشت: عملکرد و رفتاری که مجلس داشت در این دوره مردم را راضی نکرد.

نماینده ادوار مجلس با تأکید بر اینکه برخی برای ورود به مجلس پول های میلیاردی خرج می کنند، برای خدمت به مجلس نمی آیند، تصریح کرد: عده ای هستند که نمی خواهند مردم آنها را بشناسند و بدانند چه کار می کنند و این به نفع کشور نیست.

وی تصریح کرد: وقتی طرح شفافیت آراء تنها حدود ۵۶ رأی می آورد یعنی در اینجا هم بدون شفافیت رفتار می شود و این به جامعه چه چیزی را القا خواهد کرد؟ این به نوعی بیانگر نفاق رفتاری خواهد بود.

توکلی در ادامه اظهارداشت: رفتار مجلس رفتار صادقانه ای نبود، البته معنی حرف من این نیست که همه نمایندگان ناصادق هستند؛ اما چون رفتار صادقانه نبود به نظر من مردم باید در این زمینه پافشاری کنند، دیده بان شفافیت و عدالت هم پافشاری دارد و سازمان های مردم نهاد نیز پافشاری کنند تا رأی نمایندگان شفاف باشد و این کار صورت گیرد.

رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت اضافه کرد: البته ممکن است در یک موضع خاص حساسیت ویژه ای باشد که در آن موضوع خاص می توان رأی مخفی داد.

انتهای پیام/