شناسهٔ خبر: 157363 - سرویس مجلس
منبع: مهر

جیغ‌های بنفش در آستانه اعلام حکم منسوبان مسئولان به صدا در آمد

ابوترابی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: جیغ بنفش مسئولان زمانی بلند شد که نوبت به بررسی پرونده منسوبین به آنها رسید.

به گزارش «نماینده»، ابوالفضل ابوترابی، در خصوص اختلاف اخیر رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه بر سر بررسی پروندههای فساد، گفت: در سال های اخیر به دلیل اختلاس و ضعف و همچنین بی مسئولیتی مدیران و ترک فعل(عدم اجرای مسئولیت‌های محوله) آنها در زمینه انجام مسئولیتشان، سرمایه اجتماعی نظام کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه برخی وزرا دست روی دست گذاشتند تا تولید نفت و مراحل ساخت پالایشگاه ها کُند شود،افزود: آقای آخوندی وظیفه داشت سالیانه یک میلیون مسکن تولید کند اما ترک فعل کرد و مشکل مسکن امروز گریبان مردم را گرفته است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: قوه قضائیه باید به حوزه ترک فعل وزرا و مسئولان ورود کند، زیرا این موضوع جنبه قضایی دارد و باید مسئولان مجازات شوند.

ابوترابی با بیان اینکه مردم از ضعف مدیریت ها مکدر هستند، گفت: یکی از خواسته های مردم برخورد دستگاه قضایی با مسئولان متخلف و بی مسئولیت است. در زمان آیت الله آملی لاریجانی برخوردهای خوبی انجام شد اما چون شفاف نبود، در رسانه ها و افکار عمومی بازتاب نداشت.

وی اظهارداشت: با روی کار آمدن آقای رئیسی در قوه قضائیه روند بررسی پرونده های مسئولان سریع تر شد و بدون چشم پوشی با منسوبان به مسئولان و همچنین مدیران برخورد شد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: در زمان آیت الله لاریجانی در مورد آقای طبری هیچ اقدامی انجام نشد اما با روی کار آمدن آقای رئیسی در اوایل کار برخورد با مسئولان قوه قضائیه در دستور کار قرار گرفت و ۶۰ قاضی برکنار شدند، علاوه بر این، آقای رئیسی طرح رسیدگی به اموال مسئولان را از خود شروع کرد و آیین نامه اجرایی آن را صادر نمود.

آیت الله رئیسی در قوه قضائیه بدون گرایش سیاسی عمل می‌کند

ابوترابی تصریح کرد: عملکرد انقلابی آیت الله رئیسی در قوه قضائیه، سرمایه اجتماعی نظام را بازگرداند و موجب تقویت اعتماد مردم شد.

وی با تأکید بر اینکه آقای رئیسی در قوه قضائیه بدون گرایشات سیاسی و جناحی عمل می کند، گفت: رئیس جمهور بدون ارائه هیچ مستندی ادعای سیاسی کاری در قوه قضائیه را مطرح کرد و تا امروز مدارک خود را در این خصوص به جامعه ارائه نداده است. جیغ بنفش رئیس جمهور زمانی بلند شد که نوبت به بررسی پرونده منسوبین به مسئولان کشور رسید.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهارداشت: مقام معظم رهبری سال ها قبل همزمان با ابلاغ سیاست های مبارزه با مفاسد اقتصادی چنین روزی را پیش بینی می کردند. در همان سیاست ها اعلام شد زمانی که مبارزه واقعی با فساد آغاز شود، داد و فریاد خیلی ها بلند خواهد شد.

داد و فریادها نشان از درست بودن مسیر قوه قضائیه در مقابله با مفاسد است

ابوترابی با بیان اینکه این داد و فریادها نشان از درست بودن مسیر قوه قضائیه در مقابله با مفاسد دارد،افزود: مجلس شورای اسلامی نیز از قوه قضائیه حمایت می کند.

وی ادامه داد: سکوت رئیس جمهور در ارائه مدارک و مستندات در مورد ادعای سیاسی کاری در قوه قضائیه نشان دهنده نادرست بودن ادعای او است. آقای رئیس جمهور باید معذرت خواهی کند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: قوه قضائیه باید این مسیر را ادامه دهد و قطعا داد و فریادها و جیغ های بنفش ادامه خواهد داشت که نشان از درست بودن مسیر قوه قضائیه دارد.