شناسهٔ خبر: 157350 - سرویس مجلس

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با نماینده:

قانونی تصویب کنیم که منبع و مقدار هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها مشخص شود

جمشید جعفرپور/* جعفرپور گفت: باید قانونی تصویب شود که کاندیداها و نماینده‌ای اعلام کند که از چه منبع و چه مقدار برای انتخابات هزینه کرده است.

جمشید جعفرپور «رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس» در گفت‌وگو با «نماینده» با اشاره به پول‌های فاسدی که در انتخابات صرف می‌شود گفت: باید هزینه‌های تبلیغاتی کاندیداها را در قالب‌های قانونی مشخص دربیاوریم؛ اگر در این قالب عمل کنیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

نماینده لارستان، خنج و گراش خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از کارهایی که نماینده ها در زمان نمایندگی انجام می‌دهند به دلیل این است که افرادی در دوران انتخابات به آنها کمک های مالی تحصیل‌شده از راه‌های نامشروع کرده اند و نمایندگان وام‌دار این افراد شده اند. حالا اگر در آینده بخواهند به آن‌ها پاسخگو باشند، به اجبار باید تخلفاتی انجام دهند تا به نوعی آن هزینه هایی که در زمان کاندیداتوری کرده اند جبران شود.

جعفرپور اظهار داشت: باید قانونی تصویب شود که هر کاندیدا و نماینده‌ اعلام کند که از چه منبع و چه مقدار برای انتخابات هزینه کرده است.

وی درخصوص اینکه بعضی کاندیداها هزینه‌های میلیاردی می‌کنند، تصریح کرد: طبیعتاً این مبالغ هنگفت از منبعی غیرمتعارف تأمین میشود و باید در آینده جبران شده و ادای دین کنند و همین مسئله منشأ تخلف و خروج از قانون می‌شود؛ درنتیجه باید این هزینه‌ها را شفاف کرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با اشاره به نقش دستگاه قضا در این خصوص ادامه داد: دستگاه قضایی و شورای نگهبان باید این جریانات را مواظبت و نظارت کنند. اگر محرز شد که کاندیدها از راه‌های غیر مشروع تحصیل مال کرده یا اقداماتی انجام داده‌اند که خارج از قانون است، باید به مراجع قضایی معرفی شده و با آن‌ها برخورد شود.