شناسهٔ خبر: 157337 - سرویس مجلس
منبع: مهر

دولت در مبارزه شفاف با فساد پیش قدم شود/خط قرمز نداریم

سیدحسین حسینی شاهرودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه قوه قضاییه اراده جدی برای مقابله با فساد دارد، گفت: دولت هم باید به میدان بیاید و خطر قرمزی در مبارزه با فساد نداشته باشد.

به گزارش «نماینده» سید حسن حسینی شاهرودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم شفافیت در مقابله با فساد گفت: مقابله شفاف با فساد موجب بازگشت اعتماد عمومی به نظام خواهد شد. مقابله با فساد باید همه جانبه باشد و همه گروه‌های سیاسی را در بر گیرد.

شفافیت قوه قضائیه در بررسی پرونده دانه درشت‌ها موجب جلب حمایت مردم می‌شود

وی افزود: بررسی پرونده فساد دانه درشت ها و آقازاده در دولت، مجلس، قوه قضائیه و نهادهای نظامی موجب جلب اعتماد و حمایت مردم می شود، در این راستا شفافیت قوه قضاییه در بررسی پرونده‌ها حائز اهمیت است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: در برخی برهه های تاریخی شاهد مبارزه نمایشی با فساد بودهایم که تا نوبت به پرونده دانه درشت‌ها می رسید، عقب‌نشینی صورت می گرفت اما قوه قضاییه این بار اراده جدی برای مبارزه با فساد دارد.

حسینی شاهرودی یادآورشد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با امضای بیانیه‌ای از اقدامات رئیس قوه قضاییه در مبارزه با فساد تقدیر کردند. کارکنان قوه قضاییه نیز باید احساس کنند که عزم قوه قضاییه برای مبارزه با فساد جدی است و قصد دارد اقدام زیربنایی برای از بین بردن فساد انجام دهد.

دولت باید در مبارزه شفاف با فساد پیش قدم باشد

وی با تاکید بر اینکه دولت باید در مبارزه شفاف با فساد پیش قدم باشد، تاکید کرد: مقدمات فساد در قوه مجریه ایجاد می‌شود و خروجی فساد نیز در قوه مجریه مشکلاتی را ایجاد می کند به همین جهت دولت نباید منتظر ورود قوه قضاییه برای مبارزه با فساد باشد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه دولت باید در اتاق شیشه ای باشد، تصریح کرد: دولت باید در راستای شفاف سازی و نظام سازی فرآیندها اقدام کند، مقاومت های زیادی در بدنه دولت برای اجرای سامانه های شفاف سازی وجود دارد، ایجاد شفافیت هزینه دارد زیرا عده‌ای از رانت های بزرگ محروم می شوند.

حسینی شاهرودی با تاکید بر اینکه ایجاد شفافیت در نظام اقتصادی، گمرک، واردات و صادرات ضروری است، اظهار داشت:  قوانین کشور ما برای مقابله با فساد کامل است و باید در راستای شفاف سازی  مبارزه با فساد و ایجاد عدالت اجتماعی اقدامات جدی انجام داد.

دولت خط قرمزی برای مبارزه با فساد اعلام نکند

وی با اشاره به اینکه  قوه قضاییه اراده جدی برای مقابله با فساد دارد و مجلس نیز در این مسیر حرکت می‌کند، گفت: دولت باید به میدان بیاید و خطر قرمزی در مبارزه با فساد نداشته باشد. فساد از هر حزب و جناحی در مجلس، دولت و قوه قضائیه باید مورد بررسی قرار گیرد.