شناسهٔ خبر: 157326 - سرویس مجلس
منبع: میزان

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: طرح‌های ضدآمریکایی در انتظار تصویب هستند

ذوالنور رئیس کمیسیون «امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بررسی طرح‌های ضدآمریکایی در این کمیسیون انجام شده است و منتظریم در جلساتی که حد نصاب لازم را دارد به تصویب برسند.

به گزارش «نماینده»  حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، با اشاره به سرنوشت طرح‌های ضد آمریکایی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و طرح این موضوع که گفته می‌شود این طرح‌ها مابه‌ازای عینی ندارد، گفت: این طور نیست. به عنوان مثال طرح تشکیل باشگاه کشورهایی که از اقدامات ماجراجویانه آمریکا در منطقه ضرر کردند در دست بررسی است و قطعا این واقعا عینیت پیدا می‌کند و قابل انجام و پیگیری است.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: همچنین بحث طرح حذف دلار از معاملات جهانی و معادلات پولی و بانکی که این موضوع هم در بسیاری از کشورها زمینه دارد لذا اگر ما این مسئله را آغاز کنیم می‌توانیم آن را تسری دهیم.
 
حجت الاسلام ذوالنور با انتقاد از روند فعالیت برخی از نمایندگان در تصویب و بررسی طرح ها بیان داشت: برخی از نمایندگان متاسفانه در این زمنیه فعال نیستند که این مسئله می‌تواند در روند بررسی اینگونه طرح ها اختلال ایجاد کند.
 
رئیس کمیسیون «امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس تاکید کرد: بررسی‌ طرح‌های ضدآمریکایی در این کمیسیون انجام شده است و منتظریم در جلساتی که حد نصاب لازم را دارد به تصویب برسند چرا که  مدتهاست کمیسیون به خاطر حاصل نشدن نصاب و عدد و به دلیل اینکه نمایندگان به سراغ برخی از کارهای فرعی می روند نتوانسته است این قبیل موضوعات را رای گیری کند.