شناسهٔ خبر: 157312 - سرویس مجلس
منبع: فارس

مردم با شفافیت آرای نمایندگان متوجه عملکرد وکلای ملت در پارلمان خواهند شد

کولیوند رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه شفافیت آراء می‌تواند کارایی یک نماینده مجلس را روشن کند، گفت: با شفافیت آراء، مردم متوجه می‌شوند وکلای آنها در پارلمان چه عملکردی دارند؟

به گزارش «نماینده»، محمدجواد کولیوند رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر شفافیت آراء نمایندگان گفت: شفافیت در مجلس فقط در بحث آراء نبوده است به طوری که حضور در کمیسیون‌ها حقوق و دستمزد و مزایا، مأموریت‌ها و ... از موضوعاتی است که ما به دنبال آن بودیم در امور کاری نماینده روشنگری ایجاد کنیم.

وی افزود: وقتی مردم به یک نماینده مجلس رأی داده‌اند باید بدانند وکلای آنها در پارلمان چه میزان و چه ساعت و چه روزهایی در صحن علنی حضور دارد ضمن اینکه فعالیتش در کمیسیون‌ها چگونه است و چه مأموریت‌هایی را رفته است. همچنین کیفیت این امورات نیز بسیار مهم است و چه مقدار حقوق و دستمزد می‌گیرد. 

 رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: شفافیت باید در تمامی امورات یک نماینده وجود داشته باشد هر چند آرای مثبت و منفی‌اش یا برگرفته از نظرات کارشناسی است یا بر اساس نظرات کارشناسان مختلف؛ اما در نهایت مردم باید بدانند که نماینده آنها در مجلس چه کارهایی را انجام داده و با چه کیفیتی رأی می‌دهد.

کولیوند خاطرنشان کرد: اینکه برخی از نمایندگان مجلس با شفافیت آراء مخالف هستند، به این دلیل است که برخی تصمیم‌گیری‌ها در مجلس منجر به واکنش‌های مثبت و منفی در جامعه خواهد شد و این افراد معتقدند که شاید این موضوع حواشی را ایجاد کند.

وی گفت:‌ موافقین و مخالفین شفافیت آراء نمایندگان باید از خروجی نظرات کارشناسان تبعیت کنند. 

 رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: در بسیاری از تصمیم‌گیری‌های درون مجلس آثار و  تبعات اجتماعی وجود دارد و بر همین اساس برخی افراد موافق بوده و برخی افراد مخالف هستند، اما مخالفین معتقدند رأی منفی آنها به برخی موضوعات و مخالفتشان با برخی اقدامات منجر به آن خواهد شد که منتقدین آثار و تبعات این موضوع را ندیده و به توهین به نماینده می‌پردازند.

کولیوند گفت: موافق و مخالفین کم و زیادی در تمامی طرح‌ها و لوایح مجلس وجود دارد.

وی تصریح کرد: شفافیت آراء می‌تواند بسیاری از امورات یک نماینده مجلس را روشن کند که با این کار مردم هم متوجه خواهند شد وکلای آنها در پارلمان چه میزان فعال بوده و چه عملکرد و کارایی دارد.