شناسهٔ خبر: 157294 - سرویس مجلس
منبع: مهر

«مسکن ملی» تاثیری در کاهش قیمت نخواهد گذاشت/حوزه مسکن بی‌صاحب است

 رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: امیدی به کاهش قیمت مسکن با اجرای طرح ملی نیست، حتی ممکن است، انبوه ساز بخواهد مسکن تولیدی را با قیمت بالاتر به فروش برساند.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، در خصوص طرح ملی مسکن اظهارداشت: در طرح ملی مسکن قرار بود، قیمت زمین از قیمت تمام شده ساختمان کسر شود تا واحد های مسکونی با قیمت مناسب تری در اختیار اقشار متوسط قرار گیرد.

وی اظهار داشت: اما دولت قصد دارد ۲۰ درصد از قیمت فروش مسکن را در قالب ارزش زمین از خریداران اخذ کند که این امر موجب افزایش قیمت تمام شده واحد های ساختمانی در طرح ملی مسکن می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه با توجه به مشکلات طرح مسکن ملی، امیدی به کاهش قیمت مسکن با اجرای این طرح نیست، افزود: حتی ممکن است، انبوه ساز بخواهد مسکن تولیدی را با قیمت بالاتر به فروش  برساند به همین جهت طرح ملی مسکن عملا موجب  افزایش قیمت مسکن خواهد شد.

رضایی کوچی ضمن انتقاد از عدم ثبات مدیریتی در حوزه مسکن در وزارتخانه راه و شهرسازی، یادآور شد: ۳ تا ۴ ماه است حوزه مسکن در وزارت راه و شهرسازی فاقد مدیر است، که این امر یک پالس منفی به بازار مسکن است.

وی تصریح کرد: مدل طرح ملی مسکن و تولید مسکن ارزان برای اقشار متوسط و محروم در کاهش قیمت مسکن در بازار تاثیر گذار نخواهد بود و این طرح  به نتیجه نمیرسد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت با جابجایی وزیر راه و شهرسازی اقدام موثری برای مدیریت بازار مسکن آغاز کرد، اما امروز به نظر می رسد مجدداً حوزه مسکن تحت تاثیر سایر حوزه های حمل و نقل قرار گرفته است.