شناسهٔ خبر: 157291 - سرویس مجلس
منبع: فارس

مطالبه کیفیت رأی نمایندگان در اتاق شیشه‌ای حق مردم است

حسینی کیا/2 عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه نمایندگان نوکر ملّتند و نباید آرائشان از ارباب‌ مخفی‌ باشد، گفت: مطالبه کیفیت رأی نمایندگان در اتاق شیشه‌ای حق مردم است.

  به گزارش «نماینده» ، حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی کیا عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر شفافیت آرای نمایندگان گفت: نمایندگان مجلس وکیل مردم محسوب می‌شوند و بر همین اساس موکلان باید بدانند که او چگونه رأی می‌دهد و چه نظری دارد و قرار است برای مردم چگونه تصمیم‌گیری کند.

وی افزود: نظر کارشناسی برای نمایندگان به عنوان افراد متخصص در حوزه‌های مختلف به جای خود محفوظ است اما برخی اوقات مصالح نظام در مجلس مطرح می‌شود که رأی نماینده می‌تواند در سرنوشت آینده کشور تعیین‌کننده باشد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: مطالبه مردم آن است که کیفیت رای نماینده‌شان در مجلس در مورد طرح‌ها و لوایح چگونه است و در کدام جهت تصمیم‌گیری کرده و چگونه فکر می‌کند.  

حسینی‌کیا گفت: اینکه مردم نظر نماینده خود را به صورت شفاف بدانند تا بتوانند در آینده خود تصمیم‌گیری کنند بسیار مهم است.

وی تأکید کرد: حق مردم است که در اتاق شیشه‌ای کیفیت رای نمایندگان را مطالبه کنند ضمن اینکه در این مسیر حقوق، مزایا، مأموریت، حضور و غیاب و رأی نماینده بسیار مهم است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس گفت: اگر شفافیت آرای نمایندگان وجود داشته باشد هم ذهنیت‌ها از بین می‌رود و هم مردم با آرامش بهتری تصمیم‌گیری می‌کنند.

حسینی‌کیا گفت: اگر شفافیت آرای نمایندگان وجود داشته باشد مردم بهتر می‌توانند از نماینده و مجلس و کشور حمایت کنند و هر جایی که لازم باشد تذکر داده و هر جایی هم نیاز به مشورت باشد نظر خود را به منتقل خواهند کرد.

وی گفت: وقتی نمایندگان می‌گویند ما خادم و نوکر ملت هستند نباید نظرات و آرای‌شان از ارباب‌شان مخفی‌ باشد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس خاطرنشان کرد: شفافیت امری مطلوب است و نمایندگان باید در تمامی اموری که مردم می‌خواهند و جنبه محرمانه بودن موضوعات وجود ندارد، امورات برای مردم شفاف شده و آنها در جریان امر قرار گیرند.