شناسهٔ خبر: 157254 - سرویس مجلس
منبع: فارس

روند کاهش تعهدات برجامی شتاب گیرد

ولی داداشی نماینده آستارا در مجلس با اشاره به اینکه برجام برای ایران آورده‌ای غیر از خسارت مادی نداشته است، گفت: کاهش تعهدات برجامی باید بیش از پیش در دستور کار دولت قرار گیرد.

به گزارش «نماینده»،  ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجام توسط ایران علیه بدعهدی‌های اروپایی‌ها، گفت: برجام برای ما آورده‌ای غیر از خسارت مادی و تزریق روحیه بین بعضی از مسؤولین اجرایی کشور و کسانی که خیلی ادعای آن را داشتند که ما با آمریکا و 1+5 می‌توانیم به توافق برسیم، نداشته است.

وی افزود: این آدم‌ها روحیه‌شان را باختند و من توصیه می‌کنم در مقابل آمریکا روحیه خود را حفظ کنند، توافق با آمریکا برای ما خوب نیست و یک سم مهلک برای کشور است که با روحیه جهادی تفکر انقلابی ما منافات دارد و این اتفاق نباید بیوفتد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: هفته گذشته با همکاری جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، یک بیانیه‌ای را امضا کرده و به دولت رساندیم، در آن بیانیه به دولت هشدار دادیم که از توافق و مذاکره مجدد با آمریکا پرهیز کند؛ نمایندگان مجلس تا آنجایی که بتوانند با استفاده از ابزارهای نظارتی این اجازه را نخواهند داد. 

داداشی گفت: دولت حق مذاکره با آمریکا را ندارد؛ چون تا آمریکا موجود هست، قصد ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران را دارد. این پنجه‌ای که آمریکا به سمت ما دراز کرده به تعبیر مقام معظم رهبری داخل این پنجه‌، مشت آهنین است و دستگاه‌های وزارت خارجه و متولی نباید به خودشان اجازه دهند که بخواهند پای میز مذاکره مجدد بنشینند و من به عنوان نماینده مردم، به هیچ عنوان راضی به این کار نیستم و اگر این اتفاق بیوفتد به شدت اعتراض خواهم کرد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس بیان کرد: گام‌های بعدی مشخص است، به نظر من هر چقدر آمریکا به تعهدات خود عمل نکند، ما هم باید طبق توافق به بندهایی که مربوط به ما است عمل نکنیم و به صراحت می‌گویم ما از هیچ چیز نمی‌هراسیم.

وی افزود: مطمئنم اگر ما به صورت محکم بر مطالب خودمان اصرار کنیم، قطع به یقین 1+5 تمکین خواهد کرد، گرچه اروپایی‌ها تا به امروز ما را همراهی نکردند.

داداشی بیان کرد: در اوایل خروج آمریکا از برجام یکسری نظریات مطرح بود که اروپا با ما همراه خواهد شد. من همان موقع گفتم که اروپایی‌ها به اصطلاح سَرِ به زنگاه ما را رها خواهند کرد و به دنبال آمریکا و منافع اقتصادی و مادی خودشان می‌روند و ما از آن‌ها تا به امروز خیری ندیدیم. 

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش تعهدات برجامی باید بیش از پیش در دستور کار دولت قرار گیرد، اظهارداشت: 1+5 به تعهدات خود عمل نکردند و ما هم بر مبنای عدم اجرای تعهدات آنها، متن قرارداد را می‌توانیم اجرا کنیم و این اتفاق باید بیفتد.