شناسهٔ خبر: 157253 - سرویس مجلس
منبع: فارس

توضیحات رئیس کمیسیون عمران مجلس درباره کم‌کاری برخی شرکت‌های هواپیمایی

 رضایی کوچی محمدرضا رضایی انتقاداتی نسبت به کم‌کاری برخی شرکت‌های هواپیمایی در حفظ و حمایت از خلبانان بیان کرد و خواستار افزایش این حمایت‌ها شد.

به گزارش «نماینده»،  محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سال گذشته ۶۸ نفر از خلبان‌های ما در یکی از شرکت‌های از ایران رفته‌اند و در کشورهای خارجی پرواز می‌کنند.

وی افزود: اینها نیروهای کشور هستند که باید شرکت‌های هواپیمایی به این ظرفیت‌ها بیشتر توجه کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: خلبانانی که از ایران رفتند، سال‌ها در کشور زحمت کشیده‌اند و عمدتاً از افراد باتجربه بودند.

وی در ادامه تصریح کرد: از همه شرکت‌های هواپیمایی درخواست داریم که در این حوزه مواظبت کرده و مسائل خلبانان را نیز پیگیری کنند؛ درخواست ما از همه شرکت‌های هوایی این است که از خلبانی که در مجموعه پرواز می‌کنند مواظبت کنند و مسائل و مشکلات آنها را پیگیری و حل کنند تا آنها مجبور نشوند کشور را رها کرده و در یک کشور خارجی پرواز کنند.

رضایی همچنین خاطرنشان کرد: ما با برخی از این افراد که صحبت کردیم دیدیم تمایلی ندارند که آنجا بمانند و خود و قلبشان با ایران است اما برخی شرکت‌ها باید خوب عمل کنند و این نشان می‌دهد مدیریت خوبی ندارند که آنها مجبور می‌شوند که از کشور بروند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین باید به صورت ویژه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که مسئول امور و حمل و نقل هوایی ماست شرکت های هوایی را سازماندهی کرده و مدیریت قوی داشته باشد.