شناسهٔ خبر: 157238 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

پیشنهاد یک نماینده برای اصلاح ساختار نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس

ابوترابی یک نماینده مجلس پیشنهاد جدیدی برای اصلاح ساختار نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس مطرح و عنوان کرد که کمیسیونی ملی متشکل از نمایندگانی از سه قوه برای این منظور تشکیل شود.

به گزارش «نماینده»، ابوالفضل ابوترابی‌ عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی، ضمن انتقاد از عملکرد هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، گفت: این هیئت تاکنون و به‌خصوص در مجلس دهم نتوانسته آن طور که شایسته است، به تخلفات احتمالی نمایندگان رسیدگی کند.

وی، یکی از علل ضعف در عملکرد هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان را، ضعف ساختاری این هیئت دانست و اظهار داشت: ساختار هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان طوری طراحی شده که نمایندگان بر خودشان نظارت می‌کنند و این رویه اشتباه است.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: معتقدم نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس باید طوری طراحی شود که نهادی فراقوه‌ای و یا حتی فراتر از مجلس بر عملکرد نمایندگان نظارت به طور مستمر نظارت داشته باشد.

ابوترابی در پایان پیشنهاد کرد که برای تقویت عملکرد هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس کمیسیونی ملی متشکل از نمایندگانی از سه قوه تشکیل شود تا بر عملکرد و رفتار نمایندگان مجلس نظارت بهتری داشته باشد.