شناسهٔ خبر: 157197 - سرویس مجلس

موافق وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری:

۵۶ درصد از برنامه های مونسان انطباق با برنامه های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری دارد

سالک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ۵۶ درصد برنامه‌های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری با برنامه های مقام معظم رهبری و برنامه های بالادستی تطبیق دارد.

به گزارش «نماینده» ، در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی رای اعتماد به وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، حجت الاسلام احمد سالک نماینده اصفهان در موافقت با رای اعتماد به مونسان گفت: وزارت میراث فرهنگی در حقیقت کاربرد اقتصادی و فرهنگی دارد که در هر دو مقوله برنامه های آقای موسان قابل توجه است.

وی با اشاره به سابقه تاریخی ایران گفت: بیش از یک میلیون اثر میراث فرهنگی و گردشگری در کشور ما وجود دارد و ۲ هزار و ۸۱۵ اثر در زمان مدیریت آقای مونسان ثبت ملی شده است. بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی، میراث فرهنگی به یک منبع درآمدی تبدل شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: آقای مونسان در این مدت حاشیه ها و رانت ها را کم کرده و در مقابل اشتغالزایی را افزایش داده است.

سالک اظهار داشت: ۵۶ درصد برنامه های آقای مونسان با برنامه های مقام معظم رهبری و برنامه های بالادستی تطبیق دارد و ۳۷ درصد از برنامه های او هم با برنامه های دولت تطبیق دارد.

وی در تشریح عملکرد سازمان میراث فرهنگی در حوزه سرمایه گذاری گفت: ۲۰۱ پروژه در دوران مدیریتی مونسان افتتاح و بهره برداری شده است و ۴۲۵ واحد بوم گردی ایجاد شده است. علاوه بر این ۴ هزار و ۵۷۵ موافقت اصولی جهت سرمایه گذاری صادر شده است که موجب ورود ۱۰۰ هزار میلیارد سرمایه به بخش گردشگری و اشتغالزایی در این بخش شده است.