شناسهٔ خبر: 157191 - سرویس مجلس

مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

وزیر پیشین قربانی نظام رتبه‌بندی شد

سعیدی/2 نماینده مردم تبریز در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پروش گفت: وزیر سابق، قربانی نظام رتبه‌بندی و تعهداتش به مجلس شد.

به گزارش «نماینده»، محمد اسماعیل سعیدی در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی رأی‌اعتماد به حاجی‌میرزایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و در مخالفت با وی، گفت: یکی از مشکلات وزارت آموزش و پرورش تمرکز اختیارات در تهران است؛ باید بخشی از اختیارات به استان‌ها واگذار شود.

وی گفت: وزیر پیشین آموزش و پرورش قربانی نظام رتبه‌بندی معلمان و تعهداتی شد که در مجلس داده بود زیرا نتوانست آنها را اجرایی کند به این دلیل که بسیاری از ابزارها از جمله بودجه در اختیار وی نبود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: وزیران آموزش و پرورش طی سال‌های گذشته در آستانه ثبت‌نام دانش‌آموزان اعلام می‌کنند که از والدین پولی نگیرید اما از والدین پول می‌گیرند و این امر موجب شده که حیثیت فرهنگیان و مدیران زیر سؤال برود چون سرانه مدارس قطع شده و مدیر مجبور است برای اداره مدرسه از حیثیت خود مایه بگذارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس خطاب به حاجی میرزایی، گفت: خشکسالی از مدارس آغاز شده؛ باید وعده را از آقای جهانگیری بگیرید تا جلوی اعتبارات باز شود.

سعیدی تصریح کرد: برنامه شما برای سوق دادن تصمیمات در وزارت آموزش و پرورش از ستاد به صف چیست؟ در نظام آموزش ما، استعدادها نادیده گرفته می‌شود. اگر تصمیمات در استان‌ها اخذ می‌شد، بسیاری از مشکلات قابل حل بود اما متأسفانه تصمیمات در پایتخت گرفته می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نظام آموزش و پرورش از مدرک‌گرایی رنج می‌برد، گفت: برنامه شما برای حل این مشکل چیست؟

این نماینده مجلس با بیان اینکه فرهنگیان و معلمان ما ضربه خورده‌اند و معیشت آنها به شدت آسیب‌پذیر است، افزود شما چه برنامه‌ای برای حل مشکلات معیشتی فرهنگیان دارید؟

سعیدی با اشاره به برنامه ارائه شده از طرف حاجی‌میرزایی، گفت: در برنامه شما بازنمایی نظام تأمین مالی با حرکت به سمت والدین برنامه‌ریزی شده، آیا می‌خواهید باز به سراغ جیب مردم بروید و بار دیگر جیب مردم خالی شود؟