شناسهٔ خبر: 157170 - سرویس مجلس
منبع: فارس

حاجی میرزایی: ارتباطی با تشکل‌های صنفی و غیر صنفی نداشته و ندارم

حاجی بابایی2 رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پروش در نشست امروز فراکسیون نمایندگان ولایی عنوان کرد که ارتباطی با تشکل‌های صنفی و غیر صنفی نداشته و ندارم.

به گزارش «نماینده» حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: نشست امروز فراکسیون با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برگزار شد و وی ضمن ارائه برنامه‌های خود به سوالات و نقطه‌نظرات نمایندگان در فراکسیون پاسخ داد.

وی افزود: اهم موضوعاتی که نمایندگان با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مطرح کردند از اجرای دقیق و صحیح سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، توجه ویژه به وضعیت معیشت فرهنگیان با توجه به شرایط اقتصادی موجود جامعه، ضرورت سازماندهی دقیق فرهنگیان بود.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: از دیگر دغدغه نمایندگان ملت در فراکسیون نمایندگان ولایی، برنامه‌ریزی صحیح برای جبران کمبود شدید نیروی انسانی است، همچنین تبدیل وضعیت نیروی انسانی پیمانی، خرید خدمت، حق‌التدریس‌ها، نهضت سوادآموزی، پیش‌دبستانی‌ها و تعیین تکلیف کنکور سراسری و روشن شدن آینده تعلیم و تربیت کشور است.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: لزوم بازنگری در سرانه آموزشی مدارس که پاسخگوی نیاز و برنامه‌های مدارس نیست، همچنین حمایت تجهیزاتی از هنرستان‌های از دیگر خواسته‌های نمایندگان مردم در این جلسه بود.

وی افزود: ضرورت اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، رسیدگی به صندوق ذخیره فرهنگیان، تسریع در پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان نیز به‌زعم نمایندگان ولایی باید در اولویت برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش قرار گیرد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: تلاش برای جلب توجه دولت به آموزش و پرورش به گونه‌ای که این وزارتخانه و نیازها و برنامه‌های آن در اولویت برنامه‌های دولت قرار گیرد انتظاری است که آقای حاجی میرزایی باید در برنامه‌های خود داشته باشد.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: خدمت گذاران مدارس نیز باید مورد توجه وزیر در برنامه‌های معیشتی قرار بگیرند چراکه به عنوان نیروی‌های موثر در مدرسه مدنظر هستند از سوی دیگر کمبود این گروه نیز در برنامه‌ریزی‌های نیروی انسانی مدنظر باشد.

وی افزود: نمایندگان مجلس معتقدند که زیرساخت پیشرفت و تعالی کشور آموزش و پرورش متعالی و بالنده است، اگر آموزش و پرورش تضعیف شود، نتیجه آن تضعیف کشور خواهد بود.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: حاجی میرزایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در پاسخ به نمایندگان اظهار داشت، برنامه ما این است که سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به گفتمان غالب در آموزش و پرورش تبدیل شود، همچنین سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش جایگاهی ندارد.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: حاجی میرزایی معتقد است، بخشی از صندوق ذخیره فرهنگیان را به فرهنگیان واگذار کند، همچنین دانشگاه فرهنگیان تنها مرجع تربیت نیروی انسانی برای آموزش و پرورش است.

وی افزود: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بیان کرد که من ارتباطی با تشکل‌های سیاسی، صنفی و غیر صنفی نداشته و ندارم، همچنین حاجی میرزایی از آماده شدن آئین‌نامه تبدیل وضعیت نیروهای حق‌التدریس، نهضتی تا پایان شهریور خبر داد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: عدالت آموزشی از دیدگاه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اولین اولویت است و کیفیت‌بخشی به مدارس غیردولتی را در دستور کار خواهند داشت.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: حاجی میرزایی از پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان از اواخر شهریور خبر داد و گفت که نظام رتبه‌بندی نیز در هیات دولت در حال بررسی و آماده‌سازی است.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پایان گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش جهت‌گیری به سوی آموزش‌های مهارتی تا ۵۰ درصد دانش آموزان و ایجاد هسته اقتصادی برای ساماندهی اقتصاد آموزش و پرورش را نیز از برنامه‌های خود اعلام کرد.