شناسهٔ خبر: 157136 - سرویس پارلمان شهری
منبع: فارس

مدیران زیادی در شهرداری بالاتر از حناچی حقوق می گیرند

حجت نظری عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مدیران در شهرداری حقوق‌شان بالاتر از شهردار است، گفت: حقوق شهردار هم‌تراز وزیر درنظر گرفته می‌شود و سقف پرداختی آن مشخص است.

به گزارش «نماینده» حجت نظری، در مورد اینکه گفته می‌شود برخی از مدیران شهری حقوقی بالاتر از شهردار دریافت می‌کنند، اظهار داشت: آمار دقیقی در این زمینه ندارم ولی آنچه مشخص است این بوده که آمار این مدیران انگشت‌شمار نیست و مدیران زیادی هستند که دریافتی آنها ماهانه بیشتر از شهردار تهران است.  

وی با بیان اینکه حقوق شهردار هم‌تراز وزیر است و سقف پرداختی آن مشخص است، گفت: ولی برای سایر زیرمجموعه‌های شهرداری، پرداختی‌ها تابع قواعد اداری - استخدامی شهرداری و قانون مدیریت خدمات کشوری است.  

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: نیروهایی که تحت قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق می‌گیرند رسمی هستند و دریافتی آنها مشخص است و بیشترین دغدغه ما برای کسانی است که تابع قانون کارند و یا براساس قواعد اداری - استخدامی، شهرداری حقوق دریافت می‌کند که دریافتی آنها متفاوت بوده و رقم‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد.  

نظری با اشاره به اینکه شورای شهری می توانند ۶۰ ساعت سقف کار داشته باشند، گفت: ما در شورا حقوقی دریافت نمی‌کنیم ولی براساس این سقف کار، ماهانه حدود ۶ میلیون و نیم دریافتی تحت عنوان حق الجلسه داریم.