شناسهٔ خبر: 157122 - سرویس جامعه
منبع: فارس

تخصیص اعتبار ۵۰۰ میلیاردی برای استانداردسازی گرمایش و سرمایش مدارس

 اولادقباد عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون آموزش از صدور دستور وزیر نفت برای اختصاص رقم ۵ هزار میلیارد ریال برای استانداردسازی سامانه گرمایش و سرمایش مدارس خبر داد.

به گزارش «نماینده»، فریده اولادقباد عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدارش با وزیر نفت، گفت: با توجه به اتفاقات تلخی که در مدارس شین آباد و زاهدان رخ داد در بودجه سال 98 برای نخستین بار پیشنهاد شد که سهم وزارت آموزش و پرورش از محل از محل بند «ب» ماده 65 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) از 20 درصد به 50 درصد افزایش می یابد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با بیان اینکه این بند در خصوص تامین و استانداردسازی سامانه گرمایشی و سرمایشی مدارس با اولویت مدارس روستاها و تامین تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی مدارس و هنرستان‌ها است، گفت: این اقدام برای نخستین بار در بند «ز» تبصره یک ماده واحده قانون بودجه سال 1398 کل  کشور، افزایش 30 درصدی داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های مهم وزارت آموزش و پرورش در سال جاری جمع‌آوری بخاری‌های نفتی غیراستاندارد از مدارس سراسر کشور است و ایام تابستان به دلیل تعطیل بودن مدارس فرصت مناسبی برای تحقق این سیاست است در دیدار با وزیر نفت درخواست اجرایی شدن این بند قانونی را داشتم که طی دستوری این مهم به جریان افتاد.

 عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: بنابراین قرار است رقم 5 هزار میلیارد ریال به صورت علی الحساب به حساب سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور واریز شود و دکتر رخشانی‌مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور پیگیر این مسئله خواهد بود تا از وقوع حوادث ناگوار در مدارس جلوگیری شود.